Premiär 6 april för rättsdramat Doubt med Katherine Heigl

Från skaparna av Grey’s Anatomy kommer nu rättsdramat Doubt till FOX Sverige med Katherine Heigl i huvudrollen. Heigl spelar den framgångsrika försvarsadvokaten Sadie Ellis som sätter allt på spel när hon inleder ett förhållande med sin klient Billy Brennan (Steven Pasquale). Anmäl dig för att se första avsnittet redan nu!

Doubt med 13 avsnitt utspelar sig på en advokatbyrå och Kathrine Heigl har celebert sällskap i rollistan av Lawerne Cox (Orange is the New Black) som spelar Cameron Wirth, en transexuell advokat som helhjärtat engagerar sig i sina klienter, men också i sitt mentorskap åt den unga kollegan Tiffany Simon som porträtteras av Dreama Walker (The Good Wife, Gossip Girl, New Girl).

Sadies val att inleda en relation med en klient sätter både hennes karriär och privatliv på spel. Billy anklagas för ett 24 år gammalt mord på sin dåvarande flickvän. Sadie måste nu jobba hårt för att bevisa att det finns rimliga tvivel, både för sig själv och för rätten.

Serien är både skriven och producerad av de äkta makarna Tony Phelan och Joan Rater som tidigare gjort Grey’s Anatomy och Madam Secretary

- Det känns spännande med nytt drama från skaparna av Greys Anatomy och Madam Secretary, som båda är mycket välgjorda dramaproduktioner. Vi tror att Doubt kommer attrahera samma publik, säger Helena Lantz, Head of PR & Marketing i Sverige.

Övriga skådespelare i Doubt är: Elliot Gould (American History X, Ocean’s Eleven), Dulé Hill (The West Wing) och Kobi Libii (Transparent).

Du har redan nu möjlighet att se första avsnittet av Doubt.
Anmäl ditt intresse till Sara Lindström, FOX Networks Group, sara.lindstrom@fox.com, tfn +46 (0)768-77 79 56.

Doubt har premiär på FOX Sverige torsdagen den 6 april klockan 21.55.