Produktionen av Robert Kirkmans nya serie Outcast inleds och sex nya skådespelare rollsätts

Inspelningen av Robert Kirkmans kommande exorcistdrama Outcast har inletts i South Carolina, USA. Serien produceras för Cinemax av FOX International Studios (FIS).

I samband med inspelningsstarten presenteras även sex nya skådespelare ur rollbesättningen. David Denman ( 13 Hours ), Melinda McGraw ( Arkiv X, Mad Med ), Grace Zabriskie ( The Killing ), Catherine Dent ( The Shield, Astronaut Wives Club ), Brent Spiner ( Star Trek: Next Generation ) och Lee Tergesen ( The Americans, The Get Down ) ansluter sig till befintlig rollsättning; Patrick Fugit, Wrenn Schmidt, Philip Glenister och Reg E. Cathey.

• Mark Holter (David Denman) är gift med Kyle Barnes syster Megan. Han är först och främst make och pappa, något som stundvis krockar med hans jobb som den regelrätta småstadspolisen. Han älskar din fru, men hans medfödda känsla för rättvisa utmanas av hennes lojalitet mot Kyle, som Mark inte kan förlåta pga hans tidigare snedsteg.
  • Janet Andersson (Catherine Dent) är pastor Andersons fd fru. Deras äktenskap förstördes pga pastor Andersons besatthet av att bekämpa mörkrets krafter. Däremot känner hon fortfarande sympati och tillgivenhet till den man hon en gång älskade och pappan till deras barn.
  • Den ensamstående mamman Patricia MacCready (Melinda McGraw) är en hängiven medlem av Romes baptistiska kyrka och närvarar regelbundet på pastor Andersons tebjudningar i kyrkan.
  • Mildred (Grace Zabriskie) är av det gamla gardet av församlingsmedlemmar i Andersons kyrka. En bitter kvinna som lever ensam, Mildred räds inte för att säga vad hon tycker.
  • Blake Morrow (Lee Tergesen) är en fd polis, dödsdömd efter att ha mördat sin partners fru.
  • Mannen som kallar sig Sidney (Brent Spiner) får vi träffa i Rome strax efter att Kyle och pastor Anderson framgångsrikt genomfört en exorcism på Joshua Austin. Men Sidneys tilltalande utseende och lättsamma uppträdande tycks dölja illvilja.

Outcast baseras på serietidningen med samma namn och handlar om den unga mannen Kyle Barnes (Patrick Fugit), som hela sitt liv varit besatt av demoner. För att återta sitt normala liv påbörjar Barnes en resa för att finna svar tillsammans med pastorn Anderson (Philip Glenister) och gör då en upptäckt som kan förändra hans och världens öde för alltid.

Outcast kommer att ha världspremiär på Cinemax i USA och via FOX International Channels (FIC) FOX-brandade kanaler i 126 länder 2016. Serien produceras av Chris Black, Robert Kirkman, David Alpert, Sharon Tal Yguado och Sue Naegle.

För mer information:

Natalie Roghult, Project Manager Marketing & PR, FOX International Channels