Ava LED – belysning för stora rum

Pressmeddelande   •   Maj 13, 2014 10:00 CEST

Fox Design presenterar pendelarmaturen Ava, skapad av det danska arkitektkontoret Cubo Arkitekter. De tre lika långa sidorna bildar en varierad skulptur och de tre spåren släpper ut ljus som framhäver armaturens inre.Inspirationen till den nya armaturen är hämtad från den amerikanske konstnären Richard Serra, som är känd för sitt arbete med stora metallskulpturer.

Namnet AVA är delvis en hyllning till en av 50-talet vackraste skådespelerskor, Ava Gardner, delvis en återspegling av de former som armaturen skapar.

Ljuskälla: LED, Bridgelux Vero
Material: Aluminium, vitlackerad eller anodiserad (kopparfärgad)
Höjd: 1000mm. Bredd: 435mm
Bländskydd: PMMA, opaliserad akryl