CSYS - Framtidens bord- och golvlampa med LED.

CSYS - Framtidens bord- och golvlampa med LED.

Fox Design lanserar nu ett samarbete med det engelska företaget Jake Dyson Products som distributör av deras produkter i de nordiska länderna.

Industridesignern Jake Dyson leder ett team av erfarna konstruktörer i sin ateljé i London. Teamet
fokuserar på att komma med nya produktidéer som är visuellt imponerande och erbjuder innovativa
lösningar.

CSYS (Coordinate System) är en dimbar LED-lampa som kombinerar den senaste teknologin med en elegant och innovativ justerbarhet. Med en teknik för att leda bort värmen, som också används av rymdindustrin, har Jake Dyson uppnått en livslängd på dioderna på över 37 år. Kylningen består av en vattendroppe i ett kopparrör som under vakuum leder bort värmen. Detta gör att dioderna drivs endast 30 grader över omgivningstemperaturen, vilket ger mer än 160.000 timmars livslängd och mycket stabil drift.

Ladda hem högupplösta bilder och text från MyNewsDesk nedan, eller följ denna länk:

Det finns också två intressanta videor som visar konstruktionen på CSYS.