Fox Design presenterar Nero Accent downlightserie med LED som kan spara 70% installationstid.

Pressmeddelande   •   Nov 16, 2010 10:00 CET

Fox Design presenterar Nero Accent
downlightserie med LED.

Det senaste tillskottet till WILA's framgångsrika downlightfamilj sätter nya standarder inom LED-teknik.

E-Connect Nero Accent LED utgör ett effektivt alternativ till armaturer med lågvolt och kompaktlysrör. Ljusstyrkan är från 400 till 1000 lumen, jämförbart med en 20-50 W halogen eller ett 10-18 W kompaktlysrör.

Denna serie av högpresterande armaturer är avsedd för accentbelysning i kontor, konferensrum, foajéer och andra offentliga miljöer. Nero Accent LED levereras med en färgtemperatur från 2700K, och en färgåtergivning på upp till Ra 95.

Liksom tidigare E Connect är Nero Accent försedd med integrerad driver och Wieland  snabbkoppling som tillsammans med färdigkopplade sladdställ kan spara upp till 70% av installationstiden.

• Ljusstyrka 400-1000 lumen
    • Färgtemperatur på 2700-4000 K
    • Färgåtergivning på mellan Ra 80 och Ra 95
    • Hög färgstabilitet med tolerans ned till ± 40K tack vare kallfosforteknik från Xicato.
    • Högblank spegelreflektor i aluminium
    • Sofistikerad och effektiv värmehantering
    • Snabb och enkel installation
    • 50.000 timmars livslängd på LED-modulen (L70/B50) med 5 års garanti