Foyen rekryterar Ekonomichef från Maersk koncernbolag Svitzer

Foyen rekryterar Ekonomichef från Maersk koncernbolag Svitzer

Foyen Advokatfirma har rekryterat Maersk koncernbolag Svitzers tidigare Ekonomichef Karolina Kjörling som ny Ekonomichef. Karolina kommer att ansvara för att utveckla Foyens ekonomiavdelning och ingå i byråns ledningsgrupp, skriver Foyen i ett pressmeddelande.

Karolina kommer närmast från det privata bolaget Svitzer som är en del av Maersk koncernen där hon de senaste nio åren haft rollen som Ekonomichef med ansvar för Skandinavien och Tyskland. I sin roll som Ekonomichef ingick Karolina även i bolagets ledningsgrupp för Skandinavien.

- Foyen befinner sig i en spännande tillväxtfas där vidareutveckling av byråns ekonomiavdelning är en viktig del. Jag ser fram emot att få bidra med mina erfarenheter och utveckla Foyen till en än mer modern och hållbar arbetsplats, säger Karolina Kjörling.

Karolina har många års erfarenhet av arbete med ekonomirelaterade frågor. Före sin roll som Ekonomichef på Svitzer arbetade hon som revisor på PwC och dessförinnan som revisor på Datarevision i Göteborg KB och AB Borås Redovisning och Revision.

- Karolina har en gedigen erfarenhet inom ekonomi med flera års arbete av att bygga upp ekonomifunktioner från grunden och vidareutveckla dem. Eftersom Foyen har vuxit kraftigt de senaste åren behöver vi en erfaren person som kan ta ett helhetsgrepp och vidareutveckla vår ekonomiavdelning som vi nyligen flyttat till vårt kontor i Göteborg. Rekryteringen av Karolina är ett led i vår satsning att bli Sveriges främsta affärsjuridiska byrå inom projekt- och teknikrelaterad juridik, säger John Hane, styrelseordförande Foyen.

Karolina tillträdde tjänsten på Foyen den 3 mars.

John Hane, Styrelseordförande Foyen
073-322 84 30, john.hane@foyen.se

Karolina Kjörling, Ekonomichef Foyen
076-126 33 26, karolina.kjorling@foyen.se

Foyen är en advokatfirma som redan vid starten 1987 mejslade ut tre grundpelare för verksamheten: branschfokus, affärsförståelse samt en absolut spetskompetens inom relevanta rättsområden för våra branscher och det har fallit väl ut. Vi är idag ca 95 medarbetare i Stockholm, Göteborg, Malmö och Falun.