Johan Sköld från Chalmers Ventures stärker Foyens styrelse

Johan Sköld från Chalmers Ventures stärker Foyens styrelse

Foyens styrelse utökas med Johan Sköld som adjungerad styrelseledamot från Chalmers Ventures AB. Johans gedigna kompetens inom IT och affärsutveckling förstärker ytterligare styrelsens arbete med att utveckla Foyen till Sveriges främsta affärsjuridiska byrå inom projekt- och teknikrelaterad juridik, skriver Foyen i ett pressmeddelande.

Johan Sköld är grundare och medgrundare till över 30 bolag varav häften som intraprenör. Med stort intresse för människor, ekonomi och teknik har han i över 20 år kombinerat roller inom strategisk utveckling och försäljning i ledande befattningar. Johan beskriver sig själv som en serieentreprenör och rådgivare som huvudsakligen jobbar som Head of Growth på Chalmers Ventures, ett helägt dotterbolag till Chalmers Tekniska Högskola.

- Foyen är en mycket framstående advokatbyrå med ett stort samhällsengagemang och en stark och familjär företagskultur. Byrån sätter gruppen före individen och vågar tänka annorlunda, vilket stämmer väl överens med mina värderingar. Jag tror på ständig förändring, men i små steg, och att utveckla företag som ett lag, säger Johan Sköld.

Johan har även många år i koncernledningen för större konsultföretag såsom Epsilon och Knowit, ett IT och Managementkonsultföretaget med ca 2 000 anställda. Vid sidan av sin roll som konsult och rådgivare till ett flertal styrelser, föreläser Johan även löpande vid bl.a. Chalmers Tekniska Högskola, Sveriges Arkitekter, M-Gruppen och Handelshögskolan i Stockholm. Han är också författare till en av Sveriges mest sålda böcker inom tjänsteförsäljning "Försäljning i konsultföretag".

- Johan har en gedigen erfarenhet inom IT och affärsutveckling som kommer bidra stort till Foyens utveckling. Rekryteringen av en extern kraft med Johans bakgrund är ytterligare ett steg i vår satsning att bli Sveriges främsta affärsjuridiska byrå inom projekt- och teknikrelaterad juridik, säger Foyens VD Linnéa Djursén.

Linnéa Djursén, VD Foyen
073-322 84 22, linnea.djursen@foyen.se

Johan Sköld, Head of Growth Chalmers Ventures
070-750 25 00, johan@johanskold.se

Foyen är en advokatfirma som redan vid starten 1987 mejslade ut tre grundpelare för verksamheten: branschfokus, affärsförståelse samt en absolut spetskompetens inom relevanta rättsområden för våra branscher och det har fallit väl ut. Vi är idag ca 90 medarbetare i Stockholm, Göteborg, Malmö och Falun.