Frälsningsarméns hemsida går i graven. Återuppstår på påskdagen.

Frälsningsarméns hemsida går i graven. Återuppstår på påskdagen.

Vår gamla hemsida släcks alltså ner på långfredagen och vår nya hemsida öppnas upp på påskdagen. Adressen kommer att vara densamma, www.fralsningsarmen.se

-  Genom detta påminner vi om dramaturgin i det kristna påskbudskapet. Påsken är den största helgen för oss kristna. Vi påminner oss om Jesus Kristus som dog på korset för våra synder och uppstod igen på tredje dagen. Kristi  död och uppståndelse är det centrala i kristen tro, säger Marie Willermark, ledare för Frälsningsarmén i Sverige.

Frälsningsarméns första hemsida lanserades år 1995 och den nuvarande togs i bruk år 2006. Nu är det hög tid att vår webbplats är uppbyggd efter nutida media och de förväntningar som finns på en hemsida i dag och är också responsiv.

Det blir också lättare att skänka en gåva online till någon av Frälsningsarméns verksamheter i Sverige eller till internationellt bistånd.

Sajten är också utrustad med geopositionering vilket innebär att besökaren tydligt kan se på startsidan var närmaste lokal verksamhet finns och en länk till den lokala hemsidan.

Den är också en produkt av Frälsningsarméns nya kommunikationssatsning där vi är angelägna om att öka kännedomen om oss och i synnerhet bland fler yngre.

Vår samarbetspartner i arbetet är Softronic AB som har konstruerat sidan byggd i EpiServer7.

Välkommen att besöka www.fralsningsarmen.se

Under långfredagen och påskafton kommer vi finnas tillgängliga via vår facebooksida.

kontakt:

Bert Åberg, kommunikationschef  073-914 8205