Frasses storsatsar och öppnar sin första restaurang i Stockholm

Frasses Hamburgare storsatsar och öppnar sin första restaurang i Stockholm. Under våren slår kedjan upp dörrarna för en restaurang i modernaste snitt på Odengatan. I nyrenoverade lokaler kommer ett 50-tal gäster att få njuta av Frasses goda hamburgare.

Frasses är den norrländska hamburgerkedjan som satsar genom att öppna sin första restaurang i Stockholm. Kedjan har sedan länge funnits på flertalet orter runtom i Sverige men tar äntligen klivet in på marknaden i Stockholm.

- Vårt norrländska koncept med hamburgare som steks direkt på beställning har länge varit efterfrågat i huvudstaden, därför är det extra positivt att inom kort få erbjuda Stockholmarna våra goda burgare, säger Frasses VD Åke Morén.

Restaurangen kommer att drivas i franchiseform med Anton Budak och Samuel Agirman i spetsen. Anton och Samuel driver idag Inferno Online - världens största gamingcenter. I angränsande lokaler till deras befintliga verksamhet kommer en Frasses restaurang att vara redo för att ta emot hungriga hamburgergäster under våren.

- Vi är stolta över att bli en del av Frasses och introducera dess utbud till både gamers och hungriga matgäster. Det känns som ett steg i rätt riktning och det är med stor ödmjukhet jag välkomnar Frasses första restaurang till Stockholm. Ett sedan tidigare inarbetat koncept tillsammans med en attraktiv och nytänkande inredning samt anslutningen till Inferno Online är en garant för ett lyckat samarbete. Innovativa kampanjer och menyförslag kommer även komponeras av våra gäster, säger Anton Budak från Inferno Online.

- Det känns spännande att ingå en allians med Norrland och vi är glada att dem valde just oss. Restaurangens läge samt den stora efterfrågan på ytterligare bra mat-alternativ kring Odenplan får framtiden att kännas väldigt ljus. Vi välkomnar gladeligen Frasses till Stockholm, säger Samuel Agirman.

Lokalen byggs om efter Frasses nya inredningskoncept där färgval och material andas norrländsk och stilren design. Restaurangen blir en harmonisk och hemtrevlig miljö för såväl gästen på språng och för den som vill njuta i lugn och ro med familj och vänner.

Konceptet är en del av Frasses satsning på att förnya restaurangmiljöerna och utveckla en tydligare restaurangprofilering.

För mer information, kontakta gärna:

Pernilla Näslund, Presskontakt: pernilla.naslund@frasses.se, 0950-348 51

Åke Morén, VD: ake.moren@frasses.se , 0950-348 41 eller 070-306 08 82

• restauranger

• Stockholm

Frasses hamburgare är den norrländska hamburgerkedjan som började sin resa i Luleå redan 1975. 40år senare är Frasses en välmående kedja med ca 38 restauranger runtom i Sverige. Från Kiruna i norr till Kalmar i söder.

Pernilla Näslund

Presskontakt Marknad 095034851