Fredells Byggvaruhus expanderar

Pressmeddelande  •  2012-01-13 13:45 CET

Knivsta Byggmarknad förvärvats. Knivsta Byggmarknad är idag en privatägd byggmaterialhandel (ingår i Bolist-kedjan), belägen i Knivsta, 1,5 mil söder om Uppsala.

Företagets inriktning är att tillhandahålla trä, byggmaterial och förnödenheter till såväl proffs- som GDS marknaden. Lokalen som omfattar 1500 m², varav c:a 500 m², butik, uppfördes 2006. Omsättningen 2011 var 23 miljoner kronor och på anläggningen jobbar 7 personer.

Fredells ser en stor utveckling inom Arlanda/Uppsala regionen och vi har stora möjligheter att ta del av denna marknad, som vi av såväl logistik som av miljöskäl inte valt att bearbeta tidigare. Initialt kommer vi att vända oss mot proffskunder med verksamhet inom regionen, och den del av GDS marknaden som finns i Knivstaområdet.

Eventuella frågor besvaras av:

Fabian Fredell
VD Fredells Byggvaruhus
fabian.fredell@fredells.com

Lars Thesander
Knivsta Byggmarknad
lasse@knivstabyggmarknad.se

Fredells Byggvaruhus är ett komplett byggvaruhus beläget i Sickla. Vi omsätter cirka 640 Mkr och har drygt 220 anställda. Fredells ingår i den familjeägda koncernen Stockholms Trävaru AB.

Fredells är en komplett byggleverantör som arbetar med helhetslösningar för kvalitetsmedvetna företag och privatpersoner i hela Stockholmsområdet och har funnits sedan 1903.

Kommentarer (0)

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom