Fredells Byggvaruhus och Prettypegs lanserar unik Gör-det-själv-upplevelse

Det svenska företaget Prettypegs, som nästan uteslutande har sålt sina produkter online, lanserar nu sitt sortiment hos Fredells Byggvaruhus i Sickla. Prettypegs tillverkar utbytbara möbelben för alla tänkbara typer av möbler och samarbetet innebär att från och med oktober finns Sveriges största sortiment i butik, hos Fredells i Sickla.

Sammanlagt är det närmare 120 produkter och bland produktnyheterna finns ett flertal nya benmodeller för soffa, säng, förvaring och bord, samt skivor i olika storlekar, färger, former och material. Kunder ska kunna mixa och matcha hur de vill. Kombinationsmöjligheterna är oändliga och med varuhusets breda sortiment av färg, skivmaterial och tapet är det nu enkelt att skapa en egen helt unik möbel med Prettypegs-ben. Säljstart sker i vecka 40.

”Fredells har i princip allt en person med Gör-det-själv-anda kan tänkas vilja ha från rå-material till mera färdiga, monterbara lösningar. Prettypegs passar extremt bra in i det tänket och bidrar med ett helt nytt produktsegment hos oss. En flexibel produkt som både inspirerar till att skapa själv och att förändra och förbättra det befintliga” säger Lina Jelbring, Marknadschef för Fredells Byggvaruhus.

Också Jana Cagin, marknadsansvarig och grundare av Prettypegs menar att det finns många gemensamma fördelar. ”Att lansera vårt första fysiska butikskoncept tillsammans med Fredells med sitt inspirerande sortiment var ett naturligt val för oss.”

Fredells och Prettypegs är båda två stockholmsbaserade familjeföretag med stark entreprenörsanda. Med utbudet på Fredells i Sickla erbjuds stockholmarna en unik möjlighet att se och uppleva Prettypegs på ett helt nytt sätt i butik.

Kontakt:

Lina Jelbring, Marknadschef Fredells Byggvaruhus

lina.jelbring@fredells.com

• ikea hack
  • möbeldesign
  • bostad
  • hemma
  • inspiration
  • färg och form
  • bygga själv
  • snickeri
  • möbler