Kärlek & Jämställdhet på årets Apelrydsseminarium

Fredrika Bremer Förbundets sjunde Apelrydsseminarium har temat Kärlek & Jämställdhet. Hur hänger dessa livsviktiga pusselbitar ihop? Kärlek kan vara en motor, en radikal och enande kraft. Men kärleken rymmer också utmaningar: sexuella och reproduktiva rättigheter, föräldraförsäkring, hbtq-rättigheter och global solidaritet är bara några exempel på politiska kärleksfrågor.

Varmt välkommen till det sjunde Apelrydsseminariet! Detta år gästas vi av bland annat:
Anna Kinberg Batra
Aleksa Lundberg
Pierre Schori
Kajsa Ekis Ekman
Liv Strömqvist

Seminariet hålls på Apelrydsskolan i sommarvackra Båstad den 7-8 augusti. Priset är 1 500 kronor för icke-medlemmar och 1 300 kronor för medlemmar. Övernattning och samtliga måltider är inkluderat i priset. Beloppet sätts in på Fredrika Bremer Förbundets Plusgiro 32 42-5 (Nordea), ange Apelryd på talongen. Anmälan görs via nedanstående länk och ska vara oss tillhanda senast den 20 juli.

Varmt välkomna!

Länk till anmälan: