Gustav Berghog blir ny vd för Zmarta Group

Pressmeddelande   •   Jan 29, 2019 08:30 CET

Zmarta Group har utsett Gustav Berghog, nuvarande VP och CCO för konsumentmarknaden inom Telia Danmark, till ny vd för koncernen.

Gustav Berghog började sin karriär inom Kinnevik-gruppen och har haft olika positioner inom Tele2 med fokus på produkt- och kommersiell utveckling. Innan hans nuvarande roll på Telia Danmark hade han även ett flertal kommersiella och operativa roller på Com Hem och Telia Sverige.

- Zmarta befinner sig i ett mycket spännande läge på en intressant och växande marknad. Jag ser fram emot att tillsammans med teamet på Zmarta fortsätta att utveckla verksamheten. Målsättningen är att befästa Zmartas position som marknadens ledande digitala jämförelsetjänst för privatekonomi, säger Gustav Berghog, tillträdande vd, Zmarta Group.

I sin nya roll tar Gustav med sig sin förmåga att driva resultat i konkurrenskraftiga miljöer och har även arbetat med produktutveckling, marknadsstrategier, OMNI-kanal, CRM och analys. Han efterträder Björn Lander, som gått vidare i en ny roll inom Bauer Media Group, och tar över ansvaret efter Per Moberg som varit tillförordad vd sedan den 1 oktober i fjol.

- Det är mycket glädjande att kunna hälsa Gustav välkommen till Zmarta som ny vd och koncernchef. Hans tidigare erfarenheter och dokumenterade förmåga att leda och utveckla organisationer och kunderbjudanden gör honom mycket väl lämpad för rollen, säger Björn Lander, Head of Business Area OCPs, Bauer Media Group.

Gustav Berghogs tillträde sker den 4 februari 2019.

För mer information, kontakta:
Björn Lander, Global Business Area Head OCPs
Bauer Media Group

Gustav Berghog, tillträdande vd
Zmarta Group
+46 (0)725 599 444

Zmarta Group erbjuder konsumenttjänster inom bank, försäkring och elavtal. I företagsgruppen ingår bland annat Zmarta, Elskling, Freedom Finance och Centum. Företaget grundades 1999, har 200 anställda och kontor i Stockholm, Ängelholm, Helsingfors och Oslo. Zmarta Group ägs av medieföretaget Bauer Media Group.

Genom att skicka din kommentar accepterar du att dina personuppgifter behandlas i enlighet med Mynewsdesks <a href="http://www.mynewsdesk.com/se/about/terms-and-conditions/privacy_policy">Integritetspolicy</a>.