Zmarta finalister i The Drum Search Awards

Pressmeddelande   •   Maj 17, 2016 10:03 CEST

Zmarta är nominerade till årets The Drum Search Awards i kategorin ”Best Use of Data”. Zmarta har genom avancerad användarsegmentering på Google Adwords lyckats öka trafiken till sin hemsida från mobila enheter med 85 procent och den totala omsättningen med 111 procent. Andra nominerade i kategorin är bland annat Toyota och Tesco.

"Det känns oerhört roligt att vi är en av finalisterna. Det visar att våra digitala marknadsaktiviteter håller hög klass och levererar mycket goda resultat", säger Mattias Hallgrim, CMO på Zmarta Group.

Zmarta – en del av Zmarta Group som lanserades på den svenska marknaden i februari 2015 – är en marknadsplats för förmedling av lån, försäkringar och andra finansiella tjänster. Genom att analysera kundernas väg till avslut på Zmartas webbplats över flera enheter har företaget lyckats öka trafiken från mobila enheter med 85 procent samt ökat effektiviteten i den digitala marknadsföringen med nästan 60 procent.

”Google Adwords är en av våra viktigaste försäljningskanaler och konkurrensen i vårt segment är hård. Vi har satsat mycket på att möta kunderna på just deras villkor vilket är en viktig orsak till att Zmarta vuxit så snabbt”, säger Mattias Hallgrim.

The Drum Search Awards går av stapeln den 8:e juni i London. Se alla nominerade och läs mer om eventet på: http://www.thedrumsearchawards.com/

Mattias Hallgrim, CMO, Zmarta Group
0709 18 87 41, mattias.hallgrim@zmartagroup.com

Zmarta Group erbjuder konsumenttjänster inom bank och försäkring. I företagsgruppen ingår bland annat Zmarta, Freedom Finance och Centum. Företaget grundades 1999, har 200 anställda och kontor i Stockholm, Ängelholm, Helsingfors, Oslo och München. Zmarta Group ägs av H.I.G. Capital.

Läs mer på www.zmartagroup.com.