Zmarta i skandinaviskt samarbete med CDON.COM

Pressmeddelande   •   Okt 29, 2018 08:00 CET

Zmarta Group, som är en ledande digital aktör inom jämförelse av privatekonomiska tjänster, inleder ett samarbete med nordens ledande marknadsplats CDON.COM avseende Skandinavien. Genom samarbetet kommer CDON.COM att kunna erbjuda sina kunder jämförelser av privatlån, elavtal och försäkringar

Nyligen i oktober lanserades tjänsten för privatlån på den svenska marknaden, sedan är målsättningen att de övriga tjänsterna ska introduceras löpande i Sverige, Norge och Finland under 2019.

- Genom samarbetet får vi en möjlighet att testa våra tjänster mot en ny målgrupp och det ska bli spännande att se mottagandet. CDON.COM är inne i en intressant utvecklingsfas och vi är stolta över att få vara en del av den, säger Magnus Månsson, landschef på Zmarta Group.

Zmarta Group förvärvade Elskling under våren 2018 och i september offentliggjordes ett kontanterbjudande till aktieägarna i Insplanet AB om förvärv av samtliga utestående aktier i bolaget.

-Vi hittade tidigt en lösning i dialogen med Zmarta som vi ser kommer göra stor nytta för våra kunder. För oss känns det självklart att erbjuda jämförelsetjänster inom lån, el och försäkringar med tanke på hur stor inverkan det kan ha på privatekonomin. Att sedan Elskling också är en del av Zmarta gjorde valet av samarbetsparter ännu enklare, säger David Olhed, CCO på CDON.COM.

Läs mer om den nya tjänsten här: https://cdon.se/lan

Magnus Månsson, Country Manager, Zmarta Group
+46 (0)70 - 258 53 47, magnus.mansson@zmartagroup.com

David Olhed, CCO, CDON.com
+46 (0)70 - 080 76 07, david.olhed@cdon.com

Zmarta Group erbjuder konsumenttjänster inom bank, försäkring och elavtal. I företagsgruppen ingår bland annat Zmarta, Elskling, Freedom Finance och Centum. Företaget grundades 1999, har 200 anställda och kontor i Stockholm, Ängelholm, Helsingfors och Oslo. Zmarta Group ägs av medieföretaget Bauer Media Group.