Zmarta lanserar ny bolånetjänst

Pressmeddelande   •   Sep 11, 2018 08:00 CEST

Den privatekonomiska tjänsten Zmarta breddar sitt utbud och lanserar en ny digital bolånetjänst. Med den nya tjänsten får konsumenten snabbt en tydlig överblick över sina bolån samt en värdering av sin bostad. Lanseringen är första steget i Zmartas utveckling av en unik bolånetjänst som förbättrar transparensen på bolånemarknaden och sätter kundens behov i centrum.

Zmarta erbjuder sedan tidigare ett flertal digitala tjänster inom privatekonomi. I slutet av augusti utökades utbudet med en ny bolånetjänst som ger konsumenten en överskådlig bild av både sin boendeekonomi och den svenska bolånemarknaden.

Bolånemarknaden och den egna boendeekonomin är för många svåröverskådlig och krånglig. Med vår tjänst vill vi ge konsumenten ett smidigt sätt att överblicka sina boendekostnader samt ett verktyg för att jämföra och utmana sina räntor och villkor”, säger Mattias Hallgrim, CMO på Zmarta Group.

I den kostnadsfria tjänsten får konsumenten information om sin bostads värdeutveckling, en överblick av bolånets alla delar samt ett räntebetyg baserat på nuvarande bolåneräntor och snittet av bankernas snitträntor. Tjänsten är utvecklad av Zmarta som samarbetar med Tink och UC Bostadsvärdering kring tekniken för att visualisera boendeekonomin.

”Bolånet är oftast det största lånet och har en stor påverkan på privatekonomin. Med tanke på amorteringskraven och eventuella framtida räntehöjningar är frågan om boendekostnader central i många hushåll. Vi är därför stolta över att ha utvecklat en tjänst som hjälper konsumenten få snabb översikt som grund för beslut”, säger Mattias Hallgrim, CMO på Zmarta Group.

Läs mer om bolånetjänsten här: https://www.zmarta.se/min-ekonomi

Mattias Hallgrim, CMO (marknadsdirektör), Zmarta Group
070 918 87 41, mattias.hallgrim@zmartagroup.com

Zmarta Group erbjuder konsumenttjänster inom bank, försäkring och elavtal. I företagsgruppen ingår bland annat Zmarta, Elskling, Freedom Finance och Centum. Företaget grundades 1999, har 200 anställda och kontor i Stockholm, Ängelholm, Helsingfors, Oslo och Hamburg. Zmarta Group ägs av medieföretaget Bauer Media Group.