GÖR EN GOD DEAL I HELGEN - JACKBYTARHELG PÅ FREEPORT

Pressmeddelande den 22 oktober 2013

Den 26-27 oktober är det dags för Freeports Jackbytarhelg i samarbete med Göteborgs Räddningsmission. Alla insamlade jackor under helgen går till deras projekt för hemlösa.

En jacka kan värma mot vind och kyla och i samarbetet mellan Göteborgs Räddningsmission och Freeport hoppas man kunna hjälpa många människor som har det svårt under årets kallare månader. Jackbytarhelgen på Freeport är en långgående tradition som många av Freeports kunder inväntar varje år. Konceptet går ut på att man lämnar in sin gamla, hela och rena, jacka i Freeports huvudentré under helgen. Som tack för att man är med och stöttar Göteborgs Räddningsmissions projekt för de hemlösa får man en voucher värd 200kr att köpa en ny jacka för. Vouchern kan användas i de butiker som deltar i bytarkampanjen vid köp över 499kr.

Alla storlekar och varianter av jackor kan lämnas in. Vi har ett köpbeteende som ibland leder till att man har fler jackor hemma i sin garderob som man inte använder. Under denna helg önskar vi att dessa undanskuffade jackor kan få ett nytt syfte och att vi tillsammans kan hjälpa flera medmänniskor.

Butiker som i helgen deltar i jackbytarkampanjen är:
ADIDAS, FILIPPA K, FIVE SEASONS, HELLY HANSEN, HUNKYDORY, HUGO BOSS, IC FACTORY, JACQUES HEIM, J LINDEBERG, LEVIS, NUDIE JEANS, NOA NOA, ODD MOLLY, OSCAR JACOBSON, OUTLET OF BRANDS, PEAK PERFORMANCE, SIGNAL, NIKE, WESC, MQ, SALOMON OCH TENSON.

Vi ses på Freeport och byter jacka i helgen!

-  Klart man gillar det!