Låna släpvagn gratis - reklamen betalar

Danska Freetrailer har varit verksamma på den svenska marknaden sedan 2009 där konceptet att låta reklamen betala för kundens lån av släp har fått ett positivt mottagande. City Self Storage blir den åttonde samarbetspartnern i Sverige som erbjuder gratis lån av släpvagnar.

-      De kunder som hyr förråd hos oss har ofta ett stort behov att transportera varor. Vi är därför mycket glada att kunna erbjuda denna service, både till befintliga och nya kunder, säger Lina Melander, Country Manager City Self Storage.

City Self Storage är även verksamma på den danska marknaden där samarbetet med Freetrailer inleddes redan 2010. Att komplettera magasinering och flyttmaterial med gratis lån av släp har visat sig mycket fördelaktigt.

För mer information kontakta:

Lars Kronquist, Key Account Manager Freetrailer Sverige AB, 0735-350 593

Lina Melander, Country Manager City Self-Storage, 08-553 401 90

Freetrailer grundades i Danmark år 2003 och lånar idag ut 100 000 trailers per år. Affärsidén går ut på att genom reklamfinansierade släp lösa kundens transportbehov – utan kostnad. Sverige är första steget i företagets internationella expansionsplaner där släp finns tillgängliga i Malmö, Kalmar, Halmstad, Göteborg, Stockholm och Örebro. Se även: www.freetrailer.se

City Self Storage erbjuder magasinering med prisgaranti. Företaget grundades 1993 och är idag en av de ledande operatörerna inom self-storage i Europa. Företaget äger, utvecklar och driver högkvalitativa self-storage anläggningar och vänder sig till både privat- och företagskunder. Förutom Sverige har företaget anläggningar i Norge, Danmark, Tjeckien, Spanien, Italien och Polen.

• låna
  • släpvagn