Fria Ligan förlag på Scifi World - Tar dig till nya världar

Fria Ligan förlag kommer till Science Fiction-mässan i Älvsjö i Stockholm till helgen med Sveriges bästa fantastikförfattare i släptåg. Simon Stålenhag, Anders Fager, Orvar Säfström och kollektivet Fruktan kommer alla och signerar på mässan.

Simon Stålenhag har slagit hela världen med häpnad med sina alternativhistoriska konstböcker om 80- och 90-talen, Ur varselklotet och Flodskörden. Senare i år kommer Stålenhags tredje bok Passagen, nyligen kickstartad med stor framgång. Stålenhag är på plats och signerar i Fria Ligans monter, som delas med Apart Förlag.

Med Samlade svenska kulter, som nu även släppts i ny utgåva, etablerade sig Anders Fager som Sveriges skräckmästare jämte John Ajvide Lindqvist. Nu är Fager tillbaka med För gudinnan, en gotisk kärlekshistoria och en vandring genom en värld där tid och rum börjat falla samman.

Anders Fager kommer inte ensam - han har ett helt följe lärjungar i släptåg. Vid sidan av Fagers två böcker släppte Fria Ligan nyligen Zonen vi ärvde, en antologi av författarkollektivet Fruktan. I novellsamlingen Stockholms undergång demolerade de Sveriges huvudstad. I Zonen vi ärvde utforskar Fruktan den nya värld som vaknar i ruinerna.

Orvar Säfström har efter sina år som filmkritiker i TV arbetat som skribent, debattör och föreläsare om populärkultur. På Scifi-mässan signerar han sin konstbok Nils Gulliksson - illustrationer och skisser, som samlar Nils Gullikssons klassiska bilder från Drakar och Demoner, Mutant och Äventyrsspels andra rollspel på 1980-talet som definierade hur fantasy skildras i bild för en hel generation.

RECENSIONSEXEMPLAR & INTERVJUER
Vill du beställa recensionsexemplar eller intervjua förlagets författare?

Program:

Lördag 21 okt: