Klassikern Mutant Undergångens arvtagare släppt i nytryck av Fria Ligan

Pressmeddelande   •   Nov 20, 2019 09:00 CET

En klassiker är tillbaka

Mutant - Undergångens arvtagare väckte rollspelet Mutant ur sin dvala när det släpptes 2001, och Järnringens utgåva av spelet blev snabbt en modern klassiker. Utgivningen lades ner 2008, och sedan dess har många frågat efter ett nytryck av böckerna. Efter sammanslagningen av nya Järnringen och Fria Ligan, som ger ut den senaste versionen av spelet, Mutant: År Noll, har det äntligen blivit möjligt.

Fria Ligan släpper i dag nytryck av de sex viktigaste böckerna till Mutant - Undergångens arvtagare:

• Regelboken (andra utgåvan från 2004)
  • Spelarboken
  • Zonernas zoologi
  • Pirit - Den innersta kretsen
  • Nordholmia - Kaisers testamente
  • Hindenburg - Min älskade

Alla sex böckerna finns redan nu i Fria Ligans webshop och i välsorterade spelbutiker.

För recensionsexemplar och andra frågor, mejla pr@frialigan.se

Fria Ligan grundades 2011 och ger ut fantastik i olika former: skönlitteratur, konstböcker och rollspel. Vi har publicerat en rad prisbelönade bordsrollspel, hyllade konstböcker och romaner som öppnar dörrar till fantastiska världar.

Våra spel inkluderar Ur varselklotet (vinnare av fem ENne Awards 2017), retrofantasyspelet Svärdets sång (vinnare av fyra ENnie Awards 2019), det postapokalyptiska Mutant: År Noll, science fictionspelet Coriolis, Symbaroum och det officiella ALIEN-rollspelet.

Vi har även publicerat de kritikerhyllade konstböckerna Ur varselklotet, Flodskörden och Passagen av Simon Stålenhag samt den illustrerade utgåvan av den klassiska skräcknovellen Cthulhu vaknar av François Baranger.