Skräckförfattare får verkligheten att rämna i Göteborg och Malmö i helgen

Gör dig redo för att låta verkligheten rämna. Fria Ligans författare Gunilla Jonsson och Michael Petersén signerar sin roman ”Döden är bara början” på Science Fiction bokhandeln i Göteborg och Malmö i helgen.

Den suggestiva skräckromanen utspelar sig i samma värld som rollspelet KULT och är skriven av originalförfattarna till spelet. Före signeringen kommer författarna att intervjuas och berätta om sitt författarskap, hur de skapade rollspelet KULT och hur det är att skriva böcker knutna till en spelvärld. Intervjuare: Glenn Petersén i Göteborg & Lisa Lind i Malmö.

RECENSIONSEXEMPLAR OCH INTERVJUER:
Vill du beställa recensionsexemplar eller intervjua författarna?

BOKSIGNERING: Döden är bara början

GÖTEBORG
PLATS: SF Bokhandeln, Café Sirius, Kungsgatan 19, 41119 Göteborg
DATUM: Lördagen den 5:e maj, 2018
TID: kl. 14-16
EVENT: http://www.facebook.com/events/644615569213832/

MALMÖ
PLATS: Science Fiction Bokhandeln, Södra Förstadsgatan 26, 211 43 Malmö
DATUM: Söndagen den 6:e maj, 2018
TID: kl. 14-16
EVENT: http://www.facebook.com/events/1653676351387694/

Om romanen ”Döden är bara början”

Berlin sommaren 2017 är en stad där verkligheten börjar rämna. I ett kulturhus i Kreuzberg gjuter skulptören Amanda svarta betongsuggor som vaknar till liv i ateljén. Eller är det barndomens hallucinationer som kommer tillbaka?

Samtidigt söker Svetlana allt mer desperat efter sin försvunna syster. Hon hör rykten om misshandel och hittar en spionapp i systerns mobil.

Clive drömmer att han vadar genom taggtråd i helvetet. Han dricker för att glömma och vägrar träffa sin dotterdotter Amanda, rädd att hon ska se hans demoner. Sonen Harlan börjar ställa besvärliga frågor och Clive fattar ett ödesdigert beslut.

Romanen ”Döden är bara början” gläntar på dörrar mot en verklighet mänskligheten har valt att glömma. En gyllene skalbagge klättrar upp mot taket i Hauptbahnhof. Någonstans i den stora staden öppnar sig ett torg mellan grustäckta ruinberg. Och under villorna vid en badsjö leder vägar ner mot helvetets brinnande slätter.
Läs mer: http://frialigan.se/sv/butik/?product_id=593960402992

Om författarna Gunilla Jonsson och Michael Petersén

Författarna Gunilla Jonsson och Michael Petersén är legendariska i rollspelskretsar både i Sverige och internationellt. Författarparet har skrivit tillsammans sedan 80-talet och är skaparna av både rollspelet Mutant som utspelar sig i Sverige efter den stora katastrofen och det ockulta rollspelet KULT samt ett flertal äventyr till olika rollspelsvärldar. De har varit aktiva i rörelsen för att ge fantastik-litteratur en plats i det offentliga samtalet.

• vårens böcker 2018
  • roman
  • spänning
  • skräck
  • döden är bara början
  • michael petersén
  • gunilla jonsson
  • kult

• Malmö

I förlagets utgivning finns den kommande romanen Cthulhu vaknar av H.P. Lovecraft och illustrerad av François Baranger, romanen Döden är bara början av Gunilla Jonsson och Michael Petersén, romanen Avgrund av Jeff VanderMeer, romanen För Gudinnan och novellantologierna Samlade svenska kulter och Kaknäs sista band av författaren Anders Fager, novellantologin Zonen vi ärvde av författarkollektivet Fruktan och konstboken Nils Gulliksson: illustrationer och skisser av Orvar Säfström. Förlaget har även publicerat flera prisbelönta rollspel, inklusive Ur Varselklotet, Coriolis – Mörkret mellan stjärnorna och Mutant: år noll.