Ny vd Fria Bröd AB

Patrik Hultman ny vd för Fria Bröd AB

Vår tidigare vd Marius Jerndahl har lämnat det operativa arbetet för nya utmaningar och är nu styrelseledamot i Fria Bröd. Bolaget har därför anställt Patrik Hultman som ny verkställande direktör i bolaget.

Patrik kommer närmast från sitt uppdrag som CFO i Fria och känner bolaget mycket väl liksom andra framgångsrika bolag i branschen där han verkat.

Fria Bröds framgångsrika satsning med eget dotterbolag i Tyskland samt att vi planerar för flytt av produktion till annan plats i Göteborgsområdet, gör att Patriks bakgrund och engagemang passar väl in i Frias strategi för resan framöver.

Vi hälsar Patrik välkommen till sitt nya uppdrag som han börjar den 1 september.

För ytterligare information kontakta:

Bengt Wiberg, styrelseordförande Fria Bröd AB, tlf: 0705-810400, e-post: bengt@mentorteam.se

Det som för över 20 år sedan började som en ren familjeangelägenhet har idag blivit ett ledande glutenfritt bageri i Norden inom frysta, glutenfria bageriprodukter. Varje dag ser vi till att vara ett glutenfritt bageri som ger alla som vill äta glutenfritt fler möjligheter att äta gott. Sortimentet omfattar allt från glutenfritt bröd och fikabröd till färdiglagat. Fria är ett glutenfritt bageri med missionen ”det goda glutenfria livet”. Efter den devisen fortsätter vi som glutenfritt bageri att jaga nya goda smaker.

Maria Alexandersson

Presskontakt Marknadschef +46 (0)735 79 71 29