Fricos Kontrollbox minskar installationskostnaden

Pressmeddelande   •   Apr 22, 2009 19:14 CEST

Nu lanserar Frico Kontrollboxen, som gör det enklare att installera luftridåer. Alla tillbehör är samlade i en praktisk box, vilket gör att felkällorna minskar. Det innebär även att installatörerna sparar tid genom att de slipper onödiga moment.

"Nu slipper installatörerna bry sig. Allt finns samlat på ett och samma ställe - enkelt och bekvämt" säger Peter Caban, försäljningschef på Frico. Totalintrycket av miljön vid en entré är viktig. Med alla tillbehör samlade blir installationen snyggare och ytan kring entrén blir ännu renare.

Frico lanserar Kontrollboxen på Elfack 4 - 8 maj 2009

Om Frico
Frico är den ledande leverantören av luftridåer, värmestrålare och värmefläktar i Europa. Frico AB har utvecklat och tillverkat produkter för uppvärmning sedan 1932. Frico Group består av Frico AB samt nio dotterbolag och representationskontor runt om i Europa. Dessa finns i Norge, Frankrike, Storbritannien, Tyskland, Holland, Österrike, Ryssland, Spanien och Kina. Frico har även distributörer i sammanlagt 50 länder runt om i världen. Frico ingår idag i Systemairkoncernen med huvudkontor i Skinnskatteberg och ca 1900 anställda runtom i världen.

För mer information, vg kontakta

Wibeke Mörch
Phone: +46 31336 86 28
Mobile: +46708880226
wibeke.morch@frico.se

Mer information finns även på vår webbplats www.frico.se

Kommentarer (0)

Kommentera

By submitting the comment you agree that your personal data will be processed according to Mynewsdesk's <a href="http://www.mynewsdesk.com/se/about/terms-and-conditions/privacy_policy">Privacy Policy</a>.