Helene Grape ny Senior Sales Manager på Friends Arena

Lagardère Sports Arena Sweden som driver Friends Arena, har värvat Helene Grape till sin säljavdelning. Hon är den senaste i raden av rekryteringar som Friends Arena gjort med siktet inställt på att ytterligare höja besöksupplevelsen. Helenes uppgift blir att arbeta strategiskt med paketering och försäljning av Friends Arenas olika partnerlösningar. En del i detta är det premiumkoncept som utvecklats mycket under senaste året med helt nya ytor och förstklassiga matupplevelser i samarbete med Operakällaren@.

– Helenes bakgrund i kombination med att hon prisats som bästa Sales Manager inom AEG Europe, som bl.a. driver Stockholm Globe Arenas, gjorde beslutet enkelt, säger Friends Arenas VD, Jens P Stenseth. Hon blir en stor tillgång för våra befintliga och nya partners här på arenan.

Under nästan 14 år arbetade Helene Grape på Stockholm Globe Arenas (SGA) med fokus på att bygga långsiktiga partnerrelationer, innan hon i början av 2015 gick över till TNG Group där hon arbetat fram till nu.

– Jag stormtivs med den här typen av strategisk försäljning. Så när jag blev tillfrågad om jag var intresserad av att komma till Friends Arena och därmed tillbaka till den bransch jag kan allra bäst, var det ingen tvekan hos mig att det var just det jag ville, säger Helene Grape.

Helene Grape står till Friends Arenas förfogande från den 18 juli 2016.

För mer information, kontakta:

Jens P. Stenseth

VD Friends Arena