Vill du vara med och utveckla morgondagens arbetsmarknad?

Engageras du av alla slags frågor som rör dig och andra som jobbar uppdragsbaserat genom egenanställning, eller som det också kallas ibland; gigga, frilansa och konsulta? Då är det här ett uppdrag för dig.

Frilans Finans är en politiskt obunden organisation som drivs i aktiebolagsform. Vårt uppdrag är att göra det möjligt för människor att arbeta uppdragsbaserat på den uppdragsbaserade arbetsmarknaden på det mest trygga och det mest enkla sätt som är möjligt.

Vår organisation är summan av alla oss människor som verkar inom den (2017; 18 354 personer) och det är vår sammanvägda vilja som styr vår organisations syfte och mål. Genom att vi är många egenanställda som delar på resurser som revisor, jurister, redovisningsekonomer, klientstödjare och alla andra värdefulla stationära stödjande medarbetare, så kan vi, var en och en av oss egenanställda få tillgång till samma resurser som det stora företaget men till en bråkdel av den faktiska kostnaden. När människor samverkar på detta sätt definieras det som delningsekonomi och denna samverkan sker på vår organisations digitala plattform, www.frilansfinans.se.

Ett av vår organisations uttalade mål är att verka för ekonomisk, social och ekologisk hållbarhet. I praktisk handling innebär det att arbeta med frågor kring arbetsvillkor, matchningsfrågor på arbetsmarknaden, vidareutbildning, försäkringsfrågor, fri- och trygghetsfrågor etc. Vår organisation har därför beslutat att tillsätta ett råd på 5 – 7 personer som tilldelas uppdraget att arbeta med dessa frågor under 2018 och 2019. Uppdraget kommer att ske på deltid och ersättning utgår motsvarande förlorad arbetsinkomst samt kostnader för resa. Vår bedömning är att det kommer handla om ungefär 4 möten per år. Rådet samverkar direkt med Frilans Finans stationära medarbetare som ansvarar för att den operationella delen av verksamheten fungerar var dag året runt.

Vi söker dig som idag har uppdrag som egenanställd genom vår organisation och har ett genuint intresse för att verka för goda förutsättningar för dig själv och andra som arbetar uppdragsbaserat som egenanställda. Du kommer ha möjlighet att påverka hela vår organisations inriktning och mål.

Vi planerar att ha en första träff under vårterminen 2018.

Senast den 15 april behöver vi din intresseanmälan! Välkommen med din intresseanmälan till camilla.estlind@frilansfinans.se Har du frågor är du välkommen att kontakta Camilla Estlind, 076- 001 26 97 eller Elin Lund, 072-240 36 05

Information som är av intresse:

• Namn
  • Yrkestitel
  • Bostadsort
  • Antal års erfarenhet av den bransch du verkar som egenanställd?
  • Antal års erfarenheter i andra branscher?
  • Erfarenhet av att verka i andra organisationer?
  • Är det några frågor särskilda frågor som engagerar dig?
  • Något annat som du vill berätta om och som du tycker är viktigt?

• gig
  • frilansare