Fredrika Fredmark ny kommunikationschef på Friskolornas riksförbund

Pressmeddelande   •   Dec 05, 2013 08:35 CET

Frikolornas riksförbund förstärker sitt kommunikationsarbete med Fredrika Fredmark som ny kommunikationschef. Fredrika har lång erfarenhet av både kommunikations- och skolfrågor.

– Friskolornas riksförbund driver frågor som ligger mig varmt om hjärtat. Det känns väldigt spännande att få vara med och utveckla förbundets kommunikationsarbete och sätta frågor om valfrihet och skolkvalitet på dagordningen, säger Fredrika Fredmark.

Fredrika Fredmark är utbildad journalist och gymnasielärare. Hon har tidigare bland annat varit forskningsredaktör, pressekreterare samt kommunikationskonsult på JMW kommunikation och Westander. Fredrika Fredmark var också med och drev Skolporten.com under ett antal år. Det senaste året har hon frilansat med uppdrag åt bland annat Arla och Arete Meritering.

– När allt mindre handlar om det som utvecklar kvaliteten i skolan måste vi höja tempot för att visa hur viktiga fristående förskolor och skolor är för valfriheten. Med sin breda kompetens kommer Fredrika att stärka vårt arbete, säger Claes Nyberg, vd för Friskolornas riksförbund.

Fredrika Fredmark har redan tillträtt tjänsten.

Bild här

För frågor: