Fristads lanserar världens första arbetstights

Nyhet   •   Apr 02, 2019 11:37 CEST

Fristads fortsätter att utveckla arbetskläder och lanserar nu ett helt nytt plagg på marknaden. ”Friwear Tights” är ett par slitstarka funktionstights med inbyggda knäskydd och tillhörande shorts. Tightsen är inspirerade av sportens värld för att kunna ge maximal smidighet och bekvämlighet i arbetet.

- Kroppen är en hantverkares främsta verktyg. För att kunna lyfta tungt och röra sig smidigt är bekväma arbetskläder ett måste. Funktionstightsen är de första i sitt slag och vi tror många kommer gilla den sportiga känslan. Med tillhörande shorts är du fullt utrustad för en dag på jobbet – och samtidigt lika flexibel och bekväm som på gymmet, säger Anastasios Lappas, Head of Design and Innovation på Fristads.

Friwear Tights är det första som lanseras under Fristads nya segment ”Friwear”, en revolutionerande kollektion med mycket friare, rörligare och sportigare arbetskläder. De nya tightsen har formstickade, följsamma knäfickor i slitstark CORDURA®. Knäskydden i knäfickorna kan även höjdjusteras. Tightsen är unisex och går att köpa separat men passar även perfekt att kombinera med hantverkarshorts för en smidig och praktisk klädsel, både inom- och utomhus. Det bekväma stretchmaterialet transporterar bort fukt, har andasfunktion och torkar snabbt. Fler sportinspirerade nyheter kommer att lanseras inom segmentet framöver.

- Vi strävar efter att hela tiden utmana branschen. Både genom innovation och att lyssna på våra kunders önskemål och behov. Att vi nu kan erbjuda ett plagg som helt lirar med en hantverkares dagliga utmaningar, är praktiska och dessutom väldigt sköna att ha på sig, känns riktigt spännande, säger Anastasios Lappas.

Friwear Tights lanseras den 2 april och går att köpa via Fristads återförsäljare eller beställas på fristads.com.

Övrig information:

Tights 2570 STR. Kommer i färgerna Svart, Svart/Varsel gul och Blå.
Pirat-Tights 2571 STR, i färg Svart. Kommer i storlek XS-4XL.
Rekommenderat pris från 1155 sek.
CORDURA® är ett extremt slitstarkt material.