Fristads lanserar hantverkarbyxor i sweatshirtmaterial

Pressmeddelande   •   Apr 11, 2018 13:19 CEST

Fristads Hantverkarbyxa SWEAT 2086 CCK

Efter 90 år i branschen tar nu Fristads ett helt nytt grepp kring hantverkarbyxor och hur de kan se ut. I april lanseras ”Hantverkarbyxa Sweat”, som med ett unikt framtaget slitstarkt sweatshirt-material håller samma höga resultat i nötningstest som traditionella hantverkarbyxor.

- Vi är jätteglada över den nya Sweatbyxan som är lika slitstark som vanliga hantverksbyxor och lika bekväm som ett par joggers. En fantastisk kombination av material och funktionalitet, säger Anastasios Lappas, Designer på Fristads.

Integrerad CORDURA® ger byxorna en enastående slitstyrka med samma höga resultat i nötningstesten som Fristads beprövade FAS-kvalitet. De justerbara knäfickorna är tillverkade i ett stycke stickad CORDURA® vilket gör att byxorna är väldigt följsamma. Även alla muddar och linningar är CORDURA®-förstärkta. Byxorna är fullt utrustade med alla fickor, hållare och funktioner som en hantverkare behöver.

- För att bevara bekvämligheten och det typiska utseendet har vi använt oss av detaljer som muddar i benslut och dragsko i midjan som gör att byxan har fått en trendigare design, men behåller hantverkarbyxans funktioner, säger Anastasios Lappas.

Byxorna har även utrustats med en stor vattentät benficka med dragkedja, perfekt för att ha tex mobiltelefonen i. Certifierade enligt EN14404 tillsammans med Fristads knäskydd och godkända för 60° industritvätt.

Hantverkarbyxa Sweat lanserades i början av april ochgår att köpa hos samtliga återförsäljare eller beställas på www.fristads.com.
Övrig informationProduktnamn: Hantverkarbyxa Sweat, 2086 CCK, best nr 126512. Byxorna är unisex och kommer i färgerna ”796 Militärgrön/Svart” samt färgen ”940 Svart”. Rekommenderat pris är 1499 kr (ex. moms).

CORDURA® är ett extremt slitstarkt material som används till förstärkningar. Läs mer på www.cordura.com.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Anastasios Lappan, designer: anstasios.lappas@fristads.com
+46 (0)33 20 22 66

Jonatan Andersson, Marketing Manager: jonatan.andersson@fristads.com
+46 (0)33 20 22 91

Fristads är Sveriges ledande varumärke för arbetskläder och en del av Fristads Kansas Group, Europas största leverantör av yrkes- och profilkläder med flera starka varumärken som Fristads, Hejco, Acode, Martinson, B&C, Wenaas och Bragard. Koncernen bedriver verksamhet i mer än 20 länder och har två egna produktionsanläggningar. Fristads Kansas Group omsätter cirka 400 miljoner euro och har cirka 1 600 medarbetare.