JUDAS PRIEST, MÖTLEY CRÜE, DEF LEPPARD OCH… FRISTADS KANSAS!

Pressmeddelande   •   Maj 25, 2015 14:06 CEST

Fristads Kansas står som officiell partner till landets ledande rockfestival Sweden Rock Festival.

Välorganiserade Sweden Rock Festival i Sölvesborg lockar årligen tiotusentals besökare och i sommar är band som Judas Priest, Mötley Crüe, Hammerfall och Def Leppard dragplåster. Fristads Kansas, ett av Europas ledande företag inom arbetskläder, är officiell partner och har festivalen till ära tagit fram en exklusiv kollektion. En t-shirt och en bärkasse i miljövänligt bomullstyg har designats tillsammans med Sweden Rock och används i årets kampanj bland återförsäljare över hela landet.

– Vi ser att en av våra stora målgrupper är män och kvinnor som gillar rock. Att få arbeta med Sveriges ledande festival inom det området är otroligt inspirerande och kommer vara en mycket viktig del i vårt varumärkesarbete under lång tid, säger Fredrik Claesson, Global Brand & Marketing Manager på Fristads Kansas.

Under festivalen, som pågår mellan den 3-6 juni, kommer representanter från Fristads Kansas möta besökarna på den stora eventyta som företaget tillhandahåller.

– Hoppas vi ses, hälsar Fredrik Claesson från Fristads Kansas.

SNABBFAKTA

– Fristads Kansas är officiell partner till Sweden Rock Festival.

– Samarbetet har resulterat i en unik butikskampanj.

– Sweden Rock samlar årligen 33 000 besökare från runt 50 länder.

– Årets datum för festivalen är 3-6 juni.

– Fristads Kansas menar att man når en viktig målgrupp på festivalen och genom att vara officiell partner arbetar man aktivt med sitt varumärkesarbete.

– Exempel på band som kommer att uppträda: Judas Priest, Toto, Backyard Babies, Mötley Crüe, Hammerfall och Def Leppard.

FÖR MER INFORMATION VÄNLIGEN KONTAKTA

Fredrik Claesson, Global Brand & Marketing Manager

+46 33 20 22 92, fredrik.claesson@kwintet.com.

FÖR MER INFORMATION OM SWEDEN ROCK FESTIVAL

www.swedenrock.com

FRISTADS KANSAS

Fristads Kansas har utvecklat innovativa arbetskläder i 90 år och är ett ledande varumärke inom arbetskläder i Europa. Företaget är en del av Kvintett Group (byter inom kort namn till Fristads Kansas), som är Europas största leverantör av arbets- och profilkläder. Kwintet finns representerad i mer än 20 länder och har tre egna produktionsanläggningar. Koncernen omsätter ca 500 miljoner Euro och har 2000 medarbetare. I maj 2015 fick koncernen nya ägare.