Kwintet tecknar 10-miljonersavtal med Aviator

Pressmeddelande   •   Maj 15, 2014 10:00 CEST

Kwintet får uppdraget att leverera personaluniformer till flygtjänsteföretaget Aviator. Avtalet är värt över 10 miljoner svenska kronor och avdelningen Kwintet Solutions står för att ta fram uniformerna.
–  Det är en viktig affär som vi är stolta över. Vi har nu tillsammans med Aviator utvecklat en unik kollektion som kommer lanseras i maj, säger Marko Ruotsalainen, Key Account Manager Solutions, Kwintet Sverige.

Avtalet är resultatet av en upphandling som Kwintet vann tidigare i år. Avdelningen Kwintet Solutions, som tar fram specialgjorda arbetskläder för företag i hela världen, har tidigare levererat kollektioner till bland annat McDonald’s och Sodexo.

–  Vi kan erbjuda ett antal standardplagg ur Kwintets varumärkesportfölj, till exempel Hejco, Acode och Fristads Kansas, men också unika och flexibla lösningar eftersom vi inte bara säljer en standardiserad färdigsydd kollektion utan arbetar fram både kläder och koncept tillsammans med kunden. Detta var en viktig anledning till att valet av leverantör föll på oss, säger Marko Ruotsalainen.

Avtalet var från början värt cirka 10 miljoner svenska kronor uppdelat på tre år, men efter att Aviator har expanderat under våren kommer även avtalet mellan Kwintet och Aviator växa och öka i värde.

Aviator är ett växande internationellt företag inom flygnäringen som just nu genomgår en rebranding från flera bolag till ett företag, Aviator. De har i dag verksamhet i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Dessutom har företaget nyligen skrivit ett bindande avtal att förvärva ytterligare verksamheter i Finland och Storbritannien.

–  Att ta fram nya uniformer för personalen ingår i arbetet till att göra Aviator till ett enhetligt företag. Det är viktigt för oss att välja leverantörer som hjälper oss att vara unika gentemot våra kunder. Kwintet står för detta, och det känns tryggt att ha knutit dem till oss i den här affären, säger Andreas Vassilaros, Project Director, Aviator.

För mer information, kontakta:

Marko Ruotsalainen, Key Account Manager Solutions, Kwintet Sverige, tel: +46 33 16 64 68, marko.ruotsalainen@kwintet.com

Andreas Vassilaros, Project Director, Aviator, tel: +46 8 5855 4216, andreas.vassilaros@aviator.eu

Om Aviator
Aviator är en leverantör av flygtjänster. Företaget tar hand om passagerare och utrustning på 24 flygplatser från Tromsø till Köpenhamn. Aviator grundades i december 2010 och har runt 3 800 medarbetare.

Kwintet Sverige är en del av Kwintet-koncernen, som är Europas största leverantör av arbets- och profilkläder.
Inom koncernen finns varumärken som Fristads Kansas, Acode, Bragard, Clinic Dress, B&C och Wenaas.
Kwintet finns representerade i 24 länder och har fem egna tillverkningsenheter. Koncernen omsätter ca 600 MEUR och har 3 300 anställda. I slutet av 2005 förvärvades bolaget av det europeiska investmentbolaget IK Investment Partner.