Nytt ess i kockärmen: Chef on the move från Bragard

Pressmeddelande   •   Jun 03, 2013 07:00 CEST

Exklusivare, modernare och med högre komfort. Nu introducerar Bragard en helt ny kollektion för kockar i deras vardag; Chef on the move.
- Vi är oerhört stolta över att kunna erbjuda dessa exklusiva plagg. Chef on the move ger god rörelsefrihet utan att ge avkall på utseendet, säger Johan Johansson, försäljningschef på Bragard, Kwintet Sverige.

Kockyrket medför ofta långa, ibland stressiga arbetspass då kläderna man arbetar i är det man sista man vill tänka på. Matlagning är nummer ett på prioriteringslistan, samtidigt som kocken vill kunna jobba med stil.

Därför är det med stor glädje Bragard introducerar Chef on the move, en exklusiv och modern kollektion som befäster Bragards position på kartan för arbetskläder för kockar. Chef on the move finns i flera modeller, färger och i olika tekniska funktionsmaterial. Snittet är modernare än de klassiska kockkollektionerna som redan finns på marknaden och funktionsmaterialen bidrar till den höga komforten. Chef on the move är skapad för att möta kockens behov i hans eller hennes vardag.

-  Chef on the move tar arbetskläder inom kockyrket till helt nya dimensioner. Kockar ska kunna klä sig riktigt snyggt och modernt på jobbet samtidigt som det ska vara lätt och smidigt att ge utlopp för kreationer i köket och röra sig fritt, säger Johan Johansson.

I nya katalogen presenteras även övriga klassiska kollektioner för dem som arbetar inom kök, restaurang och hotell. Nytt för i år är även att sortimentet är uppbyggt efter användarnas behov. Det gör det lätt att hitta den perfekta kockrocken, förklädet eller en komplett outfit.

Franska Bragard, som i år firar 80-årsjubileum, fortsätter med sin nya katalog att sätta standarden för arbetskläder inom kök,hotell och restaurang. Ända sedan starten 1933 har man följt den franska traditionen genom att omsorgsfullt välja tyger till produktionen; inget annat än högsta kvalitet duger.

-  Vi är stolta över vår tradition och sättet vi arbetar på. Ett bevis på vårt anseende i Europa är vår närvaro i Bocuse d’Or, den berömda årliga och internationella kocktävlingen. Vi fanns på plats senast nu i Lyon 2013, säger Johan Johansson.

Årets katalog från Bragard med Chef on the move finns ute nu. Bläddra i katalogen här.

För mer information, kontakta: Johan Johansson, försäljningschef Bragard, Kwintet Sverige, tel. 033-20 22 85, email: johan.johansson@kwintet.com

Kwintet Sverige är en del av Kwintet-koncernen, som är Europas största leverantör av arbets- och profilkläder.
Inom koncernen finns varumärken som Fristads Kansas, Acode, Bragard, Clinic Dress, B&C och Wenaas.
Kwintet finns representerade i 24 länder och har fem egna tillverkningsenheter. Koncernen omsätter ca 600 MEUR och har 3 300 anställda. I slutet av 2005 förvärvades bolaget av det europeiska investmentbolaget IK Investment Partner.