Julshopping blev pengar till sjuka barn

Nästan 45 000 kronor till Drottning Silvias Barnsjukhus blev slutresultatet av paketinslagningen Första Klappen på Frölunda Torg. För en tia per paket kunde julshopparna få sina paket inslagna och samtidigt göra en god gärning.

– Pengarna, 44 768 kronor för att vara exakt, är mycket välkomna, säger Tomas Gedda, Fundraising Manager på Drottning Silvias Barnsjukhus. De är inte öronmärkta för något specifikt projekt. Tillsammans med andra bidrag kommer de att användas till leksaker, datorer, clowner, sinnenas rum och annat som sätter lite guldkant på barnens vistelse här.

Kombinationen paketinslagning och pengar till Drottning Silvias Barnsjukhus börjar bli något av en tradition på Frölunda Torg. På Första Klappen kunde man få sina julklappar traditionellt eller kreativt inslagna. Här fanns en uppsjö av olika papper och proffs som stod för inslagningen.

– Detta är ett sätt för oss att bidra med lite julglädje, samtidigt som vi kunnat erbjuda våra kunder extra service i julhandeln, säger David Schongin, centrumchef Frölunda Torg. Att det var en mycket uppskattad service visar det faktum att vi i snitt slog in 277 paket per dag under de två veckor som Första Klappen var öppen.

Presskontakt

David Schongin, centrumchef Frölunda Torg, 031-734 35 60, david.schongin@diligentia.se

Tomas Gedda, fundraising manager Drottning Silvias Barnsjukhus, 0736-88 94 24, tomas.gedda@vgregion.se