Frontit utsedda till Gasellföretag 2012

Frontit har för andra året i rad utsetts till Gasellföretag på Dagens Industris Gasellgala 2012.

Frontit, som tidigare utsetts till en av de bästa arbetsplatserna i Sverige 2012 enligt Great Place to Works undersökning ”Sveriges bästa arbetsplatser” har nu även utsetts till Gasellföretag för andra året i rad. Genom utmärkelsen har företaget visat att man lyckats balansera lönsam tillväxt under flera år med att skapa en attraktiv arbetsmiljö och företagskultur som uppskattas av medarbetarna.

”Vår målsättning vid utmärkelsen 2011 var att vara Gasell ytterligare ett år, och det målet har vi glädjade nått. Vår framgång bygger på våra konsulters förmåga att framgångsrikt driva projekt- och förändringsarbete i samarbetet med våra kunder. På Frontit är vi stolta över utmärkelsen och vi fortsätter vår spännande resa där vi växer med nya medarbetare och uppdrag”, säger Anneli Angeling, VD Frontit AB.

Utmärkelsen delas ut till Sveriges snabbast växande företag som är mästare både på lönsam tillväxt och på att skapa nya jobb. Läs mer om Gasellutmärkelsen här.

Kraven för att få utmärkelsen är bland annat:

• Offentliggjort minst fyra årsredovisningar
  • Minst fördubblat sin omsättning, mellan år 1 och år 4 i mätningen
  • Ökat sin omsättning varje år de senaste tre åren
  • Ett samlat rörelseresultat för de fyra räkenskapsåren som är positivt
  • Att allt väsentligt vuxit organiskt, inte genom förvärv eller fusioner
  • Sunda finanser

För mer information, kontakta
Anneli Angeling, VD                           Pierre Bjurhager, Styrelseordförande
tel: 070-221 12 58                              tel: 08-720 87 04

www.frontit.se

För mer information: www.frontit.se och http://dagensindustri.se/gasell

Frontit erbjuder seniora konsulter inom främst projektledning, management consulting och kompetensutveckling. Företaget har ett 70-tal mycket erfarna medarbetare, som brinner för att hjälpa sina kunder att leda och styra projekt och förändringsarbete till framgång. Frontit finns representerade i Stockholm, Sundsvall och Västerås.