Ny mattrend visar vägen till en hållbar köttkonsumtion

- “Roadkill” ger dig nycklarna till mat som är närproducerad, nyttig och så långt ifrån matindustrin man kan komma, säger författarna Sofie Ek, Jonas Elmlund och Johan Witt.

Är Sverige verkligen moget för en kokbok om Roadkills?

- Ja, tveklöst! menar Jonas Elmlund, Sofie Ek och Johan Witt. De har de senaste åren rest land och rike runt och samlat in recept och erfarenheter som de sammanställt till detta referensverk kring kulturen bakom roadkills.

Det är en generös, inspirerande och viktig kokbok som gör både dig och din vardag mer intressant. Du får mod att pröva nya vägar samt ny inspiration så du slipper att köra på i gamla hjulspår och tillaga samma maträtter om och om igen. Boken är en sann pilgrimsfärd som inspirerar till nya kulinariska höjder.”

-Vi håller dig i handen hela vägen - från det där känslomässigt komplexa ögonblicket när du inser att du just kört på ett djur, ända fram tills det är tillagat och uppätet av dina imponerade gäster, säger författarna.

”Roadkill- en kulinarisk Streetfoodresa” släpps den 15 februari 2019.

Hör gärna av dig om du vill dela dina egna erfarenheter eller om du vill bli personligt introducerad till en ny värld, kanske genom en provsmakning från vår meny?

För intervjuer eller recensionsexemplar kontakta:

Johan Witt, 0735418105

Jonas Elmlund, 0733814110

Sofie Ek, 0735418168

roadkill@frontix.se

• Jakt, fiske

• matindustrin
  • mat
  • johan witt
  • jakt
  • kokbok
  • matlagning
  • köttkonsumtion

Om författarna

Sofie, Jonas och Johan är Partners på Sveriges mest framgångsrika IT-konsultbolag Netlight Consulting, samt författare till diverse böcker.

Förlag: Frontix
ISBN 9789151901992