Susanne Sidén - både Frösundas och årets VD?

Nyhet   •   Okt 15, 2012 17:05 CEST

”Årets VD” är en tävling som genomförs av ledarskapssajten Motivation.se och Executive People där Frösundas VD, Susanne Sidén, tillsammans med 17 andra kvalificerat sig vidare i andra gallringen. Kriterierna bygger på ledarskap, CSR-arbete och förmågan att utveckla en organisation.

Bland de 74 VD:arna som kvalificerat sig i första omgången valdes nu 18 ut av juryn, vilka kvalificerar sig vidare, där Susanne är en av dem. VD:arna tävlar i sex olika kategorier. Frösunda med våra över 6000 medarbetare gör att Susanne tävlar i kategorin ”Stora företag”.

- Jag blev oerhört överraskad när jag fick veta att jag var nominerad. Än mer förvånad blev jag över att få besked om att jag  sedermera hade gått vidare till slutomgången. Jag är självklart både glad och hedrad över att  få bli omnämnd i detta fina sällskap och förhoppningsvis kan det ge Frösunda ett ännu positivare varumärke, säger Susanne Sidén.

Stora företag - över 1.000 anställda

• Susanne Sidén, Frösunda
  • Richard Bergfors, MAX Hamburgerrestauranger
  • Bengt-Åke Fagerman,  Skandia
  • Eva Hamilton, SVT
  • Kenneth Litland, Bauhaus
  • Anders Strålman, Axfood

Kvalificeringen bygger på följande kriterier:

• Pristagaren arbetar i någon form aktivt med CSR (Corporate Social Responsibility), dvs att ta ansvar för hur företaget påverkar samhället, ekonomiskt, miljömässigt och socialt.
  • Pristagaren har förmåga att leda människor och att genom sitt ledarskap fått människor att växa
  • Pristagaren har förmåga att bygga en organisation och visat goda resultat i de verksamheter som han/hon har varit vd för.

Kommentarer (0)