Benjamin Ernryd – ny CIO på Frösunda Omsorg

Benjamin Ernryd är ny CIO på Frösunda Omsorg och tar samtidigt plats i företagets ledningsgrupp. Benjamin Ernryd kommer närmast från en liknande tjänst på nöjesparkskoncernen Parks and Resort Scandinavia där bland annat Gröna Lund och Kolmården ingår.

- Utöver digitaliserings- och utvecklingsresan som jag nu fått förmånen att vara med att leda och driva, så är samordning något som kommer att bli en av de viktigaste uppgifterna för framtidens CIO, säger Benjamin Ernryd. I en koncern av Frösunda Omsorgs storlek kan man dra nytta av mångfalden av verksamheter och jag ser också att jag som CIO kan agera samordnare mellan verksamheternas olika initiativ för att på det sättet driva företaget framåt.

Frösunda Omsorgs vd Susanne Sidén tycker att det är viktigt att IT får plats i företagets ledning.

- Det här blir nytt i och med att Benjamin kommer på plats, säger Susanne Sidén. Även om vi främst arbetar med människor, spelar de bakomliggande systemen en allt större roll och det är därför viktigt att CIO får den position som en plats i ledningsgruppen betyder.

Susanne Sidén poängterar att förändringen självklart också stöttar Frösunda Omsorgs tanke att jobba med kundens fokus som främsta prioritet.

- Frösundas koncept där kunden bestämmer, känns allt mer självklart i dagens samhälle och jag är därför både stolt och glad att få möjligheten att komma till ett företag med den förmågan till nytänkande, säger Benjamin Ernryd.

Frösunda har verksamhet inom äldreomsorg, funktionsnedsättning och individ och familj. Frösunda är också en av Sveriges största aktörer inom personlig assistans. Bolaget har i dag 3 200 kunder och 9 500 medarbetare med verksamhet över hela Sverige.

Benjamin Ernryd, tel: 010-130 41 15 Epost: benjamin.ernryd@frosunda.se