Sundbyberg ställde in mötet med Frösunda Omsorg

Sundbybergs stad ställde i dag av oklar anledning in det samrådsmöte som Frösunda Omsorg hade begärt. Syftet med mötet var att förbättra samarbetet kring omsorgen vid Ekbacken Hus H.

– Vi beklagar att staden i sista stund ställde in vårt samrådsmöte. Vi har nu kallat till ett nytt möte och hoppas fortfarande att Sundbyberg vill ta sitt ansvar för hur de tillsammans med oss kan bidra till att utveckla omsorgssamarbetet ännu mer, säger Per-Otto Waern, Affärsområdeschef vid Frösunda Omsorg.

Frösunda Omsorg kallade Sundbybergs stad till samrådsmötet enligt paragraf 22 (för information och samråd) för att diskutera det bristande samarbetet kring omsorgen vid Ekbacken.

– Frösundas förhoppning är att detta samrådsmöte ska leda till att staden tillsammans med oss vill lägga grunden för ett gott samarbete framåt som gagnar de boende, säger Per-Otto Waern, Affärsområdeschef vid Frösunda Omsorg.

Nu har Frösunda kallat Sundbybergs stad till ett nytt samrådsmöte torsdagen den 26 oktober.

Jenny Kölfors, kommunikationschef Frösunda Omsorg, telefon 070-575 76 10, e-post jenny.kolfors@frosunda.se