Heta dagar på Fryshuset

Heta dagar på Fryshuset

Den 1- 3 oktober pågår "Forum för Eldsjälar" på Fryshuset och är späckat med spännande seminarium, föreläsningar och utställningar för och med landets alla eldsjälar.

Årets teman är: Beroende, Kunskap och livslångt lärande, Stamsamhället och Vuxnas närvaro. Möt bland många andra författaren Åsa Moberg Boije, ledaren Tommy Söderberg, var med i olika workshops och se den omtalade pjäsen Top Boy om fotbollsvåld.

Dagarna inleds av Pär Johansson från Glada Hudik teatern som kommit fram till att eftersom ingen lever upp till idealet att vara normal så är vi alla normalstörda på ett eller flera sätt.

Missa inte heller vårt specialseminarium med den amerikanska konsulten Joel Slack som talar om nya arbetssätt för psykiskt funktionshindrade. Utifrån sina egna erfarenheter av svår psykisk sjukdom har han lett utvecklingen av brukarinflytande och nytänkande arbetssätt för att möta psykiskt funktionshindrade. "The respect Seminar" är på fredag den 3 oktober 0.8.30- 12.30.

För fullständigt program se http://www.fryshuset.se/forumforeldsjalar/

Anna Kringberg 0739 50 24 76

Fryshuset är inte bara en mötesplats för många olika människor i Stockholm, det är också en idé som utgår från verksamheter inom Utbildning, Sociala projekt och Passionerade intressen. En idé vi gärna delar med oss av. Vissa av våra verksamheter finns redan idag i Göteborg och Malmö