PRESSINBJUDAN: Nätverksträff om våldsbejakande extremism 10 maj

PRESSINBJUDAN: Nätverksträff om våldsbejakande extremism 10 maj

Välkommen till en nätverksträff om våldsbejakande extremism

Välkommen till en nätverksträff om våldsbejakande extremism den 10 maj på Fryshuset i Stockholm. arrangerad av Institutet för Demokrati & Dialog (IDEDI). En expertpanel ger en uppdaterad lägesbild utifrån aktuella händelser inom våldsbejakande extremism.

12:30 Mingel med lunchsmörgås.

13.00 Vår inbjudna expertpanel ger en uppdaterad lägesbild utifrån aktuella händelser om VBE.

14.00 Organiserad Mingelworkshop med fokus på deltagarnas viktiga frågor.

15.00 Slut

Paneldeltagare

Jonas Trolle, chef Center mot våldsbejakande extremism

Robert Örell, senior rådgivare kring våldsbejakande extremism på IDEDI. Mångårig erfarenhet som verksamhetschef för Exit på Fryshuset.

Anna-Lena Lodenius, journalist, författare och ofta anlitad expert med en lång rad böcker, rapporter och reportage bakom sig där hon studerat våldsbejakande extremism i alla dess former.

Amir Rostami, Fil.dr. i sociologi. Amirs forskning har ett särskilt fokus på att studera organiseringen av organiserad brottslighet och våldsbejakande extremism.

Camila Salazar Atias, kunskapsområdeschef, kriminolog och gängexpert. Anna Lindh pristagare 2015 och grundare av CIDES på Fryshuset

Khalid Mohammed, ordförande Folkets Hus i Vivalla, sakkunnig i att jobba med ungdomar i utsatta områden.

Moderator: Anette Pettersson Faye, chef Institutet för Demokrati & Dialog (IDEDI)

Praktisk information

När: 10 maj 2019 12:30-15:00

Var: Fryshuset Mårtensdalsgatan 6, Hammarby Sjöstad, Stockholm

Anmälan: snarast till Anette Pettersson Faye

Kostnadsfritt vid anmälan. Utebliven närvaro debiteras 250 kr.

FB event: https://www.facebook.com/events/1180409498795804/