Över 300 personer anmälda till konferensen "Den första som såg mig var en gängledare"

Välkommen på en konferens som ger kunskap och verktyg för att motverka att unga går med i destruktiva miljöer och kriminella grupperingar. Redan nu har vi över 300 representanter från riksdag och stad, skola och utbildning, socialtjänst, fältarbetare, polis, myndigheter och civilsamhälle anmälda. Missa inte din chans att delta. Sista anmälningsdag är 31 januari.

Vi kommer bland annat få höra:

• Avhoppare och andra unga som ger sin bild av läget idag
  • Colin Craig, utvecklare av medlingsmetod baserad på arbetet med unga under inbördeskriget på Nordirland
  • Jim Hyde, fd polischef och grundare av ett förebyggande nätverk i Antioch, California
  • Boel Håkansson, polis och verksamhetsutvecklare på NOA om satsningen Sluta Skjut i Malmö
  • Anna König Jerlmyr, finansborgarråd Stockholm
  • Elsemarie Hallquist, rektor Nytorpsskolan i Angered
  • Jan Jönsson, socialborgarråd
  • Ingvar Nilsson, nationalekonom

Stor tonvikt kommer att ligga på ungas berättelser om vad de tycker behövs för att skapa positiv förändring och stoppa att unga dras in i kriminalitet. Hur kan vi arbeta förebyggande och varför är det inte enbart ett polisiärt arbete som behövs.

Vi bjuder på lunch! Välkommen!

När? 17 februari kl 09.00-16.30
​Var? Fryshuset, Mårtensdalsgatan 6, Stockholm
Anmälan (senast 31/1) http://bit.ly/2urleji
Kontakt: Sarah.dolah@fryshuset.se