Pressmeddelande -

FSport återförenar idrottsstjärnorna Henrik Larsson & Patrik Andersson i reklamfilm

Helsingborgsbaserade fsport.net har nyligen lanserat en av Sveriges första plattformar för Daily Fantasy Sports. Fotbollsstjärnorna Patrik ’Bjärred’ Andersson och Henrik Larsson frontar den första reklamfilmen.

Daily fantasy sport, DFS, är en miljardindustri som bara i USA har runt 60 miljoner spelare. Populariteten beror till stor del på spelformens sociala och rättvisa upplägg. Dessutom är det fantastiskt roligt att följa live.
Nu vill fsport.net att svenskarna ska förstå spelets tjusning och i företagets kommande reklamfilmer har de fört samman två välkända idrottshjältar för att nå den sportintresserade målgruppen.

– Vi är glada att äntligen kunna erbjuda det bästa spelet för en spelare med vinster varje dag. Alla kan inte vinna Champions League men alla kan vinna på FSport. Vi hoppas att två legender som Patrik och Henke kan väcka ytterligare intresse, säger Hampus Hägglöf, vd för fsport.net

• fantasy premier league
  • fantasy
  • bjärred
  • henke
  • patrik andersson
  • henrik larsson
  • drömelva
  • drömlag

FSport* en innovativ nykomling på spelmarknaden som erbjuder rättvisa och genuint underhållande managerspel, DFS. FSport har utvecklat sin plattform med mobilt fokus. Spel erbjuds på alla de stora Europeiska fotbollsligorna och cuperna, det är också möjligt att spela på Stockholm Large Cap (OMX). Golf och Ishockey lanseras senare under 2017.

DFS är en spelform som baseras på verkliga händelser. Det är etablerat i USA med över 60 miljoner användare.
DFS (Daily Fantasy Sports) kan spelas på olika sporter och varje dag. Spelets ide är att skapa socialt engagemang och utmanar dina kunskaper.

*Fsport är ett registrerat varumärke. Verksamheten bedrivs av Predictgames Ltd (Malta) som är ett helägt dotterbolag till FSport AB.

Hampus Hägglöf

Presskontakt VD +46 705 919 192