Borttagning av återvinningsstation i Mjölby

Förpacknings- och Tidningsinsamlingen (FTI) tar fredagen den 15 november på markägarens begäran bort återvinningsstationen vid Preem, Motalagatan 17. Vi hänvisar hushållen till återvinningsstationen vid Ringgatan 12 (Trojenborgsskolan) och Lilla Vallgatan 7 (Konsum).

I dagsläget saknas ersättningsplats till stationen och det är osäkert när eller om någon ny återvinningsstation kommer att etableras som ersätter den.

Vi hoppas, trots detta, att hushållen fortsätter sin källsortering via övriga återvinningsstationer, säger Magnus Sandström, regionchef vid FTI.

En återvinningsstation ger de närboende möjlighet att lämna sina källsorterade förpackningar av papper, plast, metall och glas samt tidningar.

Stationen är till för förpackningar och tidningar från privatpersoner och hushåll. Grovsopor och annat hushållsavfall lämnas i grovsoprum eller på kommunens återvinningscentral. Verksamheter hänvisas till FTI:s hemsida www.ftiab.se/mottagningspunkt.

Magnus Sandström, Regionchef, Förpacknings- och Tidningsinsamlingen
magnus.sandstrom@ftiab.se

För allmän information om avfall och källsortering, se www.sopor.nu.

• Mjölby