Trasig växellåda försenar FTI:s tömning

Pressmeddelande  •  2012-07-31 13:40 CEST

Vid lunchtid måndagen den 30 juli gick växellådan sönder på en så kallad frontlastare som körs av FTI:s entreprenör IL Recycling. Händelsen inträffade under pågående tömning av pappersförpackningar i kommunerna Stenungsund, Tjörn och Orust.

Tömningsturen fortsatte under kvällen med en andra frontlastare och därefter var man tvungen att prioritera.

Under kvällen kunde entreprenören enbart köra färdigt tömning av pappersförpackningar i Stenungsund, Tjörn, Orust, Backaplan och ICA Maxi Torslanda. Tyvärr kunde inte tömning av pappersförpackningar genomföras i Kungsbacka, Ale och Lerum.

Med förseningar i tömningsschemat beräknar man ändå vara igång igen enligt ordinarie rutiner för tömning i dag den 31 juli mellan klockan 13:00-14:00. Konsekvensen blir dock att även tömningen av plastförpackningar påverkas. Mot slutet av denna vecka räknar entreprenören med att vara tillbaka i ordinarie rutiner.

Rizwan Baig, Avdelningschef, Förpacknings- och Tidningsinsamlingen
Tel: 08-566 144 05, mobil: 073-440 80 46
rizwan.baig@ftiab.se

För allmän information om avfall och källsortering, se www.sopor.nu.

Kommentarer (0)

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom