Förbundsordförande Thomas Jansson avgår

Pressmeddelande   •   Mar 09, 2018 15:06 CET

Riksförbundet FUB:s ordförande Thomas Jansson meddelar idag att han av hälsoskäl lämnar uppdraget som förbundsordförande, med omedelbar verkan. Thomas Jansson lämnar också alla övriga uppdrag för FUB:s räkning.

Under tiden fram till FUB:s förbundsstämma den 25-26 maj 2018 leds arbetet i förbundet av första vice ordförande Lillemor Holgersson och andre vice ordförande Jan-Åke Wendel.

FUB är en intresseorganisation som arbetar för att barn, ungdomar och vuxna med utvecklingsstörning ska kunna leva ett gott liv. FUB står för Föreningen för barn, unga och vuxna med utvecklingsstörning. Vi är drygt 26 000 medlemmar i cirka 150 lokalföreningar runt om i landet. Personer med utvecklingsstörning och deras anhöriga är medlemmar i FUB liksom många andra som delar vår grundsyn.