”Jag älskar när konsumenterna hittar sina egna känslor i vårt material"

”Jag älskar när konsumenterna hittar sina egna känslor i vårt material"

Moa Johandersson arbetar som merchandiser på Fujifilm sedan drygt ett år. Med ansvar för Fujifilms visuella marknadsföring hjälper hon butikerna att fronta produkterna på rätt sätt.  Det roligaste med mitt jobb är att skapa något som får konsumenterna att se på produkterna som vi vill.

Innan Moa kom till Fujifilm arbetade hon på Ralph Lauren på NK i Stockholm. Som butikssäljare med ansvar för butikens utseende fick hon lära sig att vara kreativ inför varje ny kollektion och säsong utan att gå emot varumärkets grundstil.

I och med arbetet på Fujifilm blir det många resor runt om i Norden för att besöka butiker. Arbetet med att hjälpa kunderna att nå fram till konsumenterna är något hon brinner för.

– Inom Photo Imaging handlar det om olika sätt att spara sina minnen på – och resultatet kan bli så olika beroende på vad konsumenterna skapar. Jag älskar när vi ser att de hittar sina egna känslor i vårt material.

Moa har alltid varit en väldigt aktiv person och gillar att hålla sig sysselsatt. Om hon inte jobbar så är hon på gymmet eller i stallet.

– Att ligga framför tvn en hel eftermiddag händer nästan aldrig i mitt hem. Jag har alltid älskat sport och sportsammanhang. Jag tränade handboll, fotboll och ridning men till slut föll valet på hästarna. Jag är idag en ”hästtjej” ut i fingertopparna med allt vad det innebär och ridning är fortfarande min största hobby.

Moa bor på en hästgård utanför Stockholm med sin sambo. Där hittar de lugnet i sitt sysselsatta liv.