Världspremiär för helt nya instax Square SQ6 i 3 stilrena färger!

Världspremiär för helt nya instax Square SQ6 i 3 stilrena färger!

INSTAX SQUARE SQ6 skriver ut snygga kvadratiska bilder direkt från kameran med kreativa superkrafter till ett attraktivt pris.

En instax-kamera är en av de få elektroniska ägodelarna i din vardag som du nästan inte kan undgå att få en personlig relation till. Men sina analoga bilder som skrivs ut här och nu, fångar kameran dina bästa stunder på ett unikt och personligt sätt. Skämtbilder, pussbilder, partybilder, konsertbilder – mer än 30 miljoner har valt instax-kameran och det kreativa skapandet vi ser hos våra många Nordiska användare är en källa till daglig inspiration för oss på Fujifilm! Därför arbetar vi hela tiden med nya innovativa produkter så att våra kameror utvecklas tillsammans med vår världsomfattande familj av instax-fotografer.

Trendigt kvadratiskt bildformat med exponeringsjustering och blixtkontroll
Nya instax square SQ6 är underbart lättanvänd, med superkrafter inuti och ett trendigt yttre. Vi har lyssnat på våra användare och skapat en unik kamera som skriver ut instax-bilder i det snygga kvadratiska 6x6 bildformatet – fint på allt från ditt kylskåp till din instagramprofil. Med 3 exponeringslägen kan man lätt styra hur ljus och mörk bilden blir eller bara låta den avancerade autoexponeringen göra jobbet. Blixten kan dessutom slås av och på efter behov.

Selfiespegel/mode, makro/landskapsfunktion och kreativa verktyg
På instax Square SQ6 sitter det en selfiespegel på kameran och med hjälp av den smarta selfiemode-läget tar man enkelt den perfekta selfien. Med enbart två klick kan du dessutom göra en dubbelexponering av två motiv som smälter samman till en bild som har den populära dubbelexponeringslooken.

Superstjärnan Taylor Swift är ny instax-partner
Vi är stolta över att kunna presentera vårt instax-partnerskap globalt med Taylor Swift på hennes Taylor Swift Reputation Stadium Tour! Följ oss online för nyheter om vad som är på gång!

Även nytt i dag - SQUARE film med svart ram!
En annan nyhet är att i samband med instax Square SQ6 lanserar vi en ny film med svart ram i Square-format. Ännu en möjlighet för att uppnå ett kreativt och personligt uttryck med instax.

Mer information
INSTAX SQUARE SQ6 finns i tre färger, Pearl White, Blush Gold och Graphite Gray och är tillgänglig hos utvalda samarbetspartners från den 25/5 2018 och kommer gradvis hittas hos välsorterade återförsäljare. Kontakta oss för pris och närmare information. Få upplysningar om återförsäljare på +46 852523700 samt bilder i vår mediabank här: http://media.glowrepeat.com/category/fujifilm

Kontakta oss gärna gällande test, utlåning m.m. Karin Äng - kang@glowrepeat.com - Telefon +46735351396

INSTAX SQUARE SQ6 SPECIFICATION Film Fujifilm Instant Film “instax SQUARE Film (available separately)
Lens Retractable lens, 2 components, 2 elements, f = 65.75 mm, 1:12.6
Viewfinder Inverted Galilean finder, 0.4 x, with target spot
Focusing Motor-driven 3-range switching (0.3 m - 0.5 m/1 ft. - 1.6 ft., 0.5 m - 2 m/1.6 ft - 6.6 ft., 2 m/6.6 ft. and beyond), Macro Mode (0.3 m - 0.5 m/1 ft. - 1.6 ft.) Normal Mode (0.5 m - 2 m/1.6 ft - 6.6 ft.) Landscape Mode (2 m/6.6 ft and beyond)
Shutter Release Programmed electronic shutter release, 1.6 sec - 1/400 sec.
Exposure Control Automatic, Interlocking range (ISO 800) : LV 5 - LV 15.5, Exposure compensation: ±2/3 EV
Film Feeding Out Automatic
Film Developing Time Approximately 90 seconds (Varies depending on the ambient temperature)
Flash In Macro mode: Built-in, automatic electronic flash In a mode other than Macro mode: Always flashing Charging time: 0.2 sec - 7 sec (using a new battery), Flash charging indicator, Effective flash lamp range: 0.3 m - 2.7 m/1 ft. - 8.9 ft.
Self-Timer Electronically controlled, approx. 10 second delay, Can be stopped mid-run
LED Display Shooting mode (Auto, Selfie, Macro, Landscape, Double exposure), Brightness adjustment, Flash suppressing, Self timer Mode
Power Supply Two CR2/DL CR2 lithium batteries Capacity: Approximately 30 instax SQUARE 10-pack film packs with new CR2/DL CR2 lithium batteries
Others Film pack confirmation window, tripod socket (tripod sold separately)
Dimensions & Weight 118.7 mm x 128.1 mm x 58.1 mm/4.7 in. . 5.0 in. . 2.3 in. (not including protrusions)/393 g/13.9 oz. (without battery, strap, and film pack)
Accessories Two CR2/DL CR2 lithium batteries, Shoulder strap, Three flash filters
* Specifications are subject to change for improvement.