Kunskap och världsnyheter i Fujitsu Siemens monter på Networks Telecom-mässan

Sänkta kostnader för infrastruktur och användarnära system, vinsterna med konsolidering av server- och lagringslösningar och hur man kan minska kostnaderna för verksamhetskritiska applikationer med minst 30 procent. Fujitsu Siemens Computers har ett tydligt kunskapsfokus på årets Networks Telecom-mässa i Älvsjö, 23-25 september; i företagets monter - C08:31 - visas även trådlösa lösningar som är både enkla och säkra, miljöanpassade arbetsplatser och de senaste IT-produkterna, bland annat en världsnyhet i LIFEBOOK-familjen men också tunga lagringsprodukter. - Utvecklingen går svindlande snabbt och många frågar sig om de ska agera eller sitta still i båten. En förutsättning för att kunna fatta rätt beslut är att man känner till de alternativ som finns och vad de innebär. Ett besök i vår monter kommer att räta ut många frågetecken, säger Claes Granath, marknadsdirektör hos Fujitsu Siemens i Sverige. - Det handlar som vi ser det om att förenkla komplexa IT-system, att skapa en plattform för framtiden och att bli mer kostnadseffektiv. PRIMEPOWER för Solaris - med 99,999 procents tillgänglighet, PRIMERGY för Linux och Windows, Svanenmärkta datorerna i SCENIC-familjen, bärbara LIFEBOOK-datorer med Intel Centrino Mobile-teknologi, prisbelönta platta skärmar, penndatorn STYLISTIC, handdatorn Pocket LOOX och WLAN-familjen CONNECT2AIR är bara några exempel på produkter som det finns möjlighet att titta närmare på. Dessutom kommer Fujitsu Siemens Chief Technology Officer Joseph Reger att tala på mässan. Hans anförande äger rum tisdagen den 23 september klockan 13.00. Det anordnas dock inte några stora presskonferenser i Fujitsu Siemens regi på Networks Telecom-mässan, utan i stället genomförs skräddarsydda visningar i montern. Det går bra att boka visning redan nu - på 08-5888 8258. För ytterligare information: Vänligen kontakta: Claes Granath, marknadschef, Fujitsu Siemens Computers, tel: 08-5888 82 58 Om Fujitsu Siemens Computers Fujitsu Siemens Computers är Europas ledande leverantör av IT-produkter. Företaget tillgodoser behoven hos stora och små företag och organisationer samt hemma-användare. Fujitsu Siemens kan som medlem i en global företagssfär dra nytta av moderbolagens - Fujitsu Limited och Siemens AG - styrka och innovativa kraft. Fujitsu Siemens vill göra det möjligt för människor att komma åt information och tjänster var som helst och när som helst. Detta med världsledande produkter, tjänster och lösningar som ger människor mervärde i ett kunskapsbaserat samhälle. Strategin är inriktad på mobilitet och verksamhetskristisk IT som nyckelfaktorer i informationsåldern. Fujitsu Siemens erbjuder allt för företagssektorn, från topprankade Intel och UNIX-baserade servrar till stordatorer och lagringslösningar. Företaget är också en av de ledande leverantörerna av mobila datorprodukter, PCs och arbetsstationer till företagskunder, samt datorer till de europeiska hemmen. Fujitsu Siemens är godkända av Statskontoret som leverantör av stationära och bärbara datorer samt servrar. Se även: www.fujitsu-siemens.se