Funäsfjällen lanserar ny webbplats som underlättar för besökaren

Under december lanserade destination Funäsfjällen nya funasfjallen.se. Den nya webbplatsen har fått ett nytt utseende och nya funktioner såsom nytt bokningssystem. Funasfjallen.se motsvarar även alla krav på mobilitet mellan dator, läsplatta och telefon.

Funäsfjällens nya webbplats har ett nytt bokningssystem som företaget Visit Technology group står bakom. Genom bokningssystemet blir det enklare för besökaren att söka, jämföra och slutligen boka sin resa.

Förutom bokningssystem och försäljningsflöden har information om området prioriterats. Webbplatsen syftar också till att inspirera besökaren och har ett genomgående fokus på användarvänlighet.

- Webbplatsen är en av våra viktigaste säljkanaler, så självklart har fokus legat på försäljningsflöden. Men samtidigt vill vi visa att Funäsfjällen inte är någon vinterfabrik. Vi kompromissar aldrig med äkta fjällupplevelser och har alltid det goda värdskapet som ledstjärna, säger Jonas Kojan, VD, på Destination Funäsfjällen.

- Vi jobbar med konceptet Skandinaviens största skidområde. Det var viktigt att detta genomsyrade den nya webbplatsen, i såväl innehåll och texter som design och interaktivitet, säger Pernilla Ellström, copywriter på Ord&Bild reklambyrå.

I just designen visar vi att Funäsfjällen är Skandinaviens största skidområde med fotografier på vyer som tar plats. Men ändå med fokus på det totala erbjudandet av boende, aktiviteter och upplevelser som enkelt går att boka, säger Mikael Nilsson, Art director på Ord&Bild reklambyrå.

Kort om Funäsfjällen

Är Skandinaviens största skidområde med flest nedfarter på ett skipass (135 stycken).

Är ett av Europas största längdskidområden med 300 kilometer preparerade spår och 450 kilometer rösade fjälleder.

Har 450 kilometer skoterleder.

Består av ca 170 företagare från Ramundberget, Bruksvallarna, Funäsdalen, Fjällnäs, Tänndalen, Tännäs, Ljusnedal, Messlingen och Mittådalen.

För mer information kontakta:

Jonas Kojan, VD Funäsfjällen

070-628 99 79, jonas@funasfjallen.se