Crowdfundingprojekt når 100% på mindre än 1 dag

FundedByMe mottog i veckan ett crowdfundingprojekt från Jakob Lapidus som ville hjälpa sin vän till att kunna delta i Berlin Marathon. Efter en snabb granskning kunde projektet igår onsdag (2012-10-10) gå live på FundedByMe.com, och inom kort spreds projektet som en löpeld via sociala medier. Inom ett dygn hade projektet nåt 100% av sitt mål.

Projektet var väl presenterat och avsändaren passionerad och hängiven. En viktig framgångsfaktor vid crowdfunding är spridningen av projektet, vilket ger att en aktiv projektägare som via sitt nätverk skapar ambassadörer och givare kan nå hur långt som helst. En passionerad projektägare kan genom sitt engagemang skapa ringar på vattnet och få projektet att spridas långt utanför det egna nätverket.

Om:
FundedByMe föddes ur den frustration som alla entreprenörer, kreatörer och eldsjälar upplever när de kämpar för att förverkliga en vision; svårigheten att nå ut och att finansiera sitt projekt.
FundedByMe är en svensk crowdfunding- plattform. Det är den första och största i Norden och lanserades våren 2011 i Sverige. Den grundades och drivs av Daniel Daboczy och Arno Smit.
I september 2012 utökades den med equity crowdfunding.
Konceptet ligger i att man tar sin idé, lägger upp den på hemsidan och bjuder in allmänheten ("crowden") till dess finansiering och realisering.

Kontakt:

Daniel Daboczy - 0736 26 9985
daniel@fundedbyme.com

För pressbild vänligen klicka här:

Fotograf: Klara Leo

• PR, Communication

• adhd
  • asperger
  • aspergers syndrom
  • lapidus
  • berlin marathon

FundedByMe är Sveriges första och främsta crowdfunding plattform