Ny relaxationsdryck slår multipla rekord i crowdfundingsuccé

Med titeln ”Bästa Premiumdryck” i bagaget från världens mest prestigefyllda dryckestävling, World Beverage Innovation Award i höstas, lanserade NOA Potions AB sin crowdfundingkampanj i torsdags. Redan efter tre minuter hade en miljon kronor uppnåtts, vilket är rekordtid för en europeisk equity-kampanj.

Noa Fridmark fick idén till att göra relaxationsdrycken NOA i November 2013. Han var på toppen av sin karriär när han sade upp sig för att tillvaron inte kändes meningsfull. Han flyttade ut till en ö i skärgården och förstod snart att det lugnet och den närvaro han kände där var någonting åtråvärt i dagens samhälle. De flesta behöver inte öka sitt tempo i vardagen ytterligare, utan har snarare svårigheter att varva ned. Genom drycken NOA Relaxation försökte han återskapa känslan från ön och ta den till allmänheten.

”För mig är drycken en symbol för att ifrågasätta vad man håller på med. Det är viktigt att lyssna på vad man själv vill och inte fastna i samhällets normer eller andras förväntningar. Jag vill att människor ska kunna hitta tillbaka till lugnet, reflektera och fokusera på det som är viktigt i livet.”

NOA Relaxation finns idag i de nordiska smakerna Fläder & Rabarber samt Blåbär & Björksav. Den innehåller naturliga ingredienser som minskar stress och ökar fokus.

Läs gärna mer på www.noarelaxation.se

Fotnot: NOA Potions har nu avslutat kampanjen och fick totalt in drygt 9,1 MSEK. Målsumman var 5,2 MSEK på 45 dagar och totalen 9,1 nåddes på 4 dagar.

Kontakt:
Stina Lönnkvist, tillförordnad PR-ansvarig, 0704-919295, stina.lonnkvist@noapotions.se

Länkar:

Pressbilder:

For info in english please click here

• noa
  • dryck
  • stress
  • relaxation
  • noa fridmark
  • rekord
  • summa pengar
  • resa kapital
  • insamling
  • affärsänglar
  • equity crowdfunding asia

FundedByMe is the fastest-growing crowd financing platform, connecting investors and entrepreneurs – be it through reward-based crowdfunding or with equity offers. Founded in April 2011 in Sweden, FundedByMe today operates with additional offices in Finland, Denmark, Norway, Spain, Italy, Germany and Singapore.